ترافیک سنگین در محورهای مازندران / کندوان عصر امروز یکطرفه می شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه ای مازندران گفت که هم اکنون ترافیک در محور هراز ( آمل- تهران) از تونل وانا تا پلور و کندوان ( چالوس- کرج ) سنگین است.

به گزارش ایسکانیوز، عباسعلی نجفی افزود : ترافیک در محور کندوان از محدوده مرزن آباد تا تونل کندوان مسیر شمال به جنوب سنگین است.
به گفته وی ، تردد در محور سواد کوه ( قائمشهر- تهران) و کیاسر ( ساری- سمنان) پرحجم است ولی حرکت جریان دارد.
نجفی با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی براحتمال بارش باران در مازندران از مسافران خواست تا برگشت از مسافرت را به روزها و ساعت پایانی موکول نکنند.
وی به رانندگان توصیه کرد به علت ترافیک سنگین در جاده ها با حوصله و صبر رانندگی کنند تا برای خود و سایر مسافران و رانندگان ایجاد مشکل نکنند.
براساس آمار از 25 اسفند پارسال تا نهم فروردین امسال 27 میلیون و 700 هزار تردد جاده ای در محورهای مازندران ثبت شده است و این استان با اختصاص 11 درصد تردد جاده ای کشور ، رتبه دوم را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص داده است.
در همین حال فرمانده پلیس راه مازندران هم از یکطرفه شدن جاده کندوان از عصر امروز خبر داد.
سرهنگ محمدرضا قدمی افزود : هم اکنون در نقاطی از جاده حادثه خیز کوهستانی کندوان مانند دزبن و پله زنگوله ترافیک نیمه سنگین و سنگین است.
وی اظهار داشت : براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران مبنی برآنکه در روزهای آینده از جمله روز طبیعت این استان شاهد بارندگی است ، بنابر این در این روزها حجم تراکم ترافیکی مسیرهای برگشت جاده های شریانی این استان از جمله کندوان بسیار زیاد است.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت : برای کاهش بارترافیکی جاده کرج - چالوس امروز حوالی ساعت 15 تردد خودروها از این مسیر به سمت کرج یکطرفه می شود.
قدمی در عین حال به رانندگان توصیه کرد که با توجه به شلوغی جاده ها در روزهای پایانی تعطیلات نوروز سعی کنند به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا خدای ناکرده در حین رانندگی حادثه ای برای آنان رخ ندهد.
بر اساس اعلام هواشناسی سیاه بیشه هوای امروز منطقه صاف تا نیمه ابری است و از فردا با افزایش ابر شاهد بارش باران و همراه با باد خواهیم بود.
حدود نیمی از مسیر حدود 170 کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است .

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743629

وب گردی

وب گردی