تخصیص اعتبار برای جبران خسارتهای بالا آمدن آب دریا در دیر بوشهر

استانداربوشهر گفت: اعتبار لازم برای جبران خسارتهای بالا آمدن آب دریا (سیش) در شهرستان دیر این استان اختصاص یافت.

به گزارش ایسکانیوز،مصطفی سالاری روز جمعه در جمع صیادان خسارت دیده از حادثه بالا آمدن آب دریا (سیش) شهرستان دیر افزود: اعتبار لازم برای پرداخت به حادثه دیدگان این شهرستان در اختیار این استان قرار گرفته و هیچ مشکلی برای پرداخت آن به خسارت دیدگان نداریم.
وی اظهارداشت: هر قایقی که دارای یک صفحه شناسنامه با کد مشخص مجاز و غیر مجاز باشد براساس میزان خسارت یا آن را تعمیر می کنیم یا پول برای جایگزین کردن آن قایق پرداخت خواهد شد.
استاندار بوشهر در ارتباط با بیمه بیکاری صیادان گفت: دولت برای پرداخت بیمه بیکاری صیادان بیکار شده از این خسارت اعلام آمادگی کرده و این کار در شهرستان انجام خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: منازل و مغازه هایی که بر اثر این حادثه نیز دچار خسارت شده اند با گرفتن پیمانکار کار آغاز شده و در حال انجام تعمیرات در شهرستان است.
سالاری همچنین در ارتباط با اسکله اختصاصی برای قایق داران این شهرستان افزود: در ارتباط با اعتبار برای ساماندهی آن مشکلی نداریم اما با مشورت با شهرداری و کار کارشناسی، اگر امکان داشته باشد اسکله شهرداری دیر ساماندهی خواهیم کرد تا مشکل پهلوگیری قایق داران برطرف شود.
حبیب حسن زاده یکی از نمایندگان صیادان خسارت دیده، پرداخت خسارت در اسرع وقت، احداث اسکله اختصاصی، بیمه بیکاری و تعمیر قایق های خسارت دیده را از استاندار بوشهر خواستار شد.
استاندار بوشهر همچنین از اسکله الی شمالی و بیمارستان در دست ساخت دیر بازدید کرد.
حادثه بالاآمدن آب دریا 29 اسفند ماه سال گذشته در بندر دیر استان بوشهر رخ داد که علاوه بر 2 کشته، پنج ناپدید و 20مصدوم، باعث تخریب و خسارت وارد شدن به تاسیسات ساحلی، پارک ساحلی، وسایل شهر بازی کودکان، خودروهای پارک شده در ساحل، قایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله صیادی این بندر شد.
بندردیر(dayyer) در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743630

وب گردی

وب گردی