بدرقه بارانی مهمانان نوروزی در مازندران

ناپایداری جوی در مازندران بر اساس پیش بینی روز جمعه هواشناسی از امشب یازدهم فروردین آغاز می شود و در روز های شنبه و یکشنبه بر شدت ناپایداری ها افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، وضعیت جوی مازندران هم اکنون صاف تا کمی ابری است که بر اساس پیش بینی هواشناسی استان از عصر امروز به تدریج نیمه ابری و با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد و بارش نیز از امشب آغاز می شود.
بر اساس پیش بیین هواشناسی ،از فردا شنبه دوازدهم فروردین تا دوشنبه چهاردهم فروردین دمای هوای مازندران کاهش می یابد به طوری که بیشینه دما در شهرها بین 9 تا 12 درجه خواهد رسید.
بیشینه دمای هوای مازندران در روزهای اخیر تا 27 درجه سانتی گراد در بعضی مناطق رسیده بود و شهروندان و مسافران نوروزی در ساری مرکز مازندران هم دمای هوای 26 درجه را در چهار روز گذشته تجربه کردند.
بر اساس آمار ستاد اجرایی سفر استان مازندران از 26 اسفند پارسال تاکنون بیش از 10 میلیون نفر شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد دارد .
هواشناسی مازندران همچنین با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف استان و همچنین مواج شدن دریای خزر از امشب هشدار داد .
در این اخطاریه آمده است : بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی،از بعدازظهر امروز جمعه از سمت غرب استان شاهد وزش باد شدید و همچنین مواج و طوفانی شدن دریا هستیم.
بر اساس این اخطاریه ،با توجه به نفوذ و تقویت سامانه بارشی به استان ، بارندگی همراه با وزش باد ازسمت غرب استان آغاز و بعدازظهر وشب بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می یابد.
هواشناسی همچنین بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل در مازندران را تا 18 و در سواحل 15 متر بر ثانیه و جهت غالب آن را شمالی تا شمال غربی پیش‎بینی کرده است که بر این اساس بیشترین ارتفاع موج در فراساحل تا 3.5 و در سواحل 2.5 متر برآورد شده است .
هواشناسی دریایی مازندران هشدار داد که فعالان دریای خزر به خصوص صیادان و دریابانان و دریانوردان و همچنین ارگان‏های امدادی از بعد از ظهر جمعه تا ظهر شنبه دوازدهم فروردین نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.
مازندران 338کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد.
بیش از چهار هزار صیاد مازندرانی تورهای خود را از هفدهم مهرماه سال قبل در دریای خزر پهن کردند و صید ماهی استخوانی تا بیستم فروردین سال جاری ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743631

وب گردی

وب گردی