ریالی از اعتبارات حضور پزشکان در مناطق محروم به پزشکان و کارکنان ستادی پرداخت نشده است

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اظهارات دکتر نوبخت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با عنوان "هزینه کرد به نام مناطق محروم و به کام افراد خاص در ستاد دانشگاه و وزارتخانه " در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود، توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن ارسالی روابط عمومی وزارت بهداشت آمده است: « در برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت، توزیع اعتبارات بصورت کاملا ساختارمند و مبتنی بر عملکرد است و از طریق سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

در این توضیحات با تاکید بر این که اعتبارات برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در دو قالب پرداخت ثابت و متغیر صورت می گیرد، تصریح شده است: این پرداختها بر اساس حضور و عملکرد پزشکان در مناطق محروم و بصورت تخصیص های یک ماهه به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود و حتی یک ریال از این پول به پزشکان و کارکنان ستاد وزارتخانه و ستاد دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت نشده است.

این متن می‌افزاید: باوجود ایثار و فداکاری اعضای ستاد تحول نظام سلامت که با از خود گذشتگی و دریافت حقوق اندک، با سه سال مجاهدت مستمر ، سفرهای پی در پی به همه ٣١ استان کشور برای استقرار طرح در همه نقاط کشور، اعمال نظارت و مدیریت این طرح عظیم ملی را عهده دار بودند این نوع اظهارات خلاف واقعیت از انصاف و اخلاق اسلامی به دور است. به دلیل اهمیت طرح ملی تحول سلامت ، نحوه اجرا و توزیع اعتبارات این طرح توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته است و هیچگاه این مطلب که پولی از طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به پزشکان ستاد داده شده باشد در گزارشات این مراجع نظارتی مطرح نگردیده است ».

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743667

وب گردی

وب گردی