طحانی: روند بازار سرمایه مثبت است/ نرخ  سود بانکی  بالا چالش اصلی اقتصاد کشور است

کارشناس بازار سرمایه گفت: بالا بودن نرخ سود بانکى بالا باعث به چالش کشیده شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

مهدی طحانی در گفت و گو با ایسکانیوز توصیه خود به سهامداران بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده، وضعیت کنونی بازار سرمایه نشان دهنده مثبت بودن روند این بازار طی 1 ماه آینده یعنى تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهورى است.
وی در ادامه اظهار داشت: توصیه ما به سهامداران این است که در راستاى فروش سهام خود تعلل کنند و با توجه به اینکه در اختیار داشتن سهام در بازار سرمایه به نفع سرمایه گذاران است بنابراین نباید عجله اى براى نقد کردن سهام خود در این بازار داشته باشند.

طحانی بالا بودن نرخ سود بانکى را چالش اصلی اقتصاد کشور دانست و افزود: نرخ بالاى سود بانکى باعث به چالش کشیدن بازارهای جایگزین سرمایه گذاری مانند بازار سرمایه و تولید شده است، زمانی که نرخ سپرده بالا باشد، نرخ تسهیلات اجرایی بانک ها به شرکت ها هم با افزایش همراه می شود و با توجه به اینکه بسیارى از شرکت هاى تولیدى ناگزیر به استفاده از وام هاى بانکى هستند بنابراین این امر منجر به وارد شدن ضربه به بازار سرمایه خواهد شد.
کارشناس بازار سرمایه درباره انتشار حجم قابل توجهى از اوراق مشارکت که در بودجه 96 به تصویب رسیده و نیز تاثیر آن در بازار سرمایه، گفت: انتشار اوراق مشارکت به تنهایی در بازار سرمایه تاثیرگذار نخواهد بود بلکه باید نرخ بهره این اوراق مدنظر قرار گرفته شود؛ در صورتی که نرخ این اوراق متناسب با نرخ تورم باشد در بازار تاثیرگذار نخواهد بود اما در صورت بالاتر بودن نرخ بهره؛ انتشار این اوراق نه تنها با عث آسیب به بازار سرمایه می شود بلکه برای اقتصاد کشور هم خطرناک است.
وی پیش بینی خود از بازار سرمایه در سال 96 را اینگونه ارزیابى کرد: در این خصوص اطلاعات دقیقی را نمی توان ارائه داد اما با توجه به شراىط موجود احتمال بهبود وضعیت بازار سهام و نیز اقتصاد کشور در سال جدید نسبت به سال 95 وجود دارد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 743695

وب گردی

وب گردی