معترضان خشمگین در پاراگوئه ساختمان مجلس سنا را به آتش کشیدند

معترضان خشمگین پاراگوئه ای به دلیل تصویب پنهانی طرحی که نامزدی متوالی رئیس جمهوری کنونی را مجاز اعلام می کرد، به ساختمان سنای این کشور یورش برده و آن را به آتش کشیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، این طرح شامل تصویب طرحی بود که به 'اوراسیو کارتیس' رئیس جمهوری پاراگوئه اجازه می داد تا بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
براساس قانون اساسی کشور پاراگوئه، انتخاب دوباره رئیس جمهوری ممنوع است.
رسانه ها تصویری از معترضان را نشان می داد که پنجره های شیشه ای مجلس سنا را درهم می شکستند، این اقدام پس از ساعت ها درگیری معترضان با پلیس صورت گرفته است.
معترضان با به آتش کشیدن لاستیک خودروها، بخشی از نرده هایی که ساختمان مجلس سنا را احاطه کرده بود، برداشتند، به گونه ای که پلیس برای متفرق کردن آنها ناگزیر به استفاده از گاز اشک آور و گلوله های مشقی شد.
براساس گزارش رسانه های محلی پاراگوئه، برخی از سیاسیتمداران و روزنامه نگاران در جریان این درگیری ها زخمی شدند، همچنین 'تادیو روخاس' وزیر کشور پارگوئه اعلام کرد که در جریان این درگیری معترضان با نیروهای پلیس، شماری از این نیروها زخمی شدند.
معترضان تصویب قانون جدید را غیر قانونی اعلام کرده و آن را عاملی برای تضعیف هرچه بیشتر نهادهای دمکراتیک در پاراگوئه دانستند.
رئیس جمهور در برخی از کشورهای آمریکای لاتین از جمله پاراگوئه، پرو و شیلی، نمی تواند برای دو دوره متوالی نامزد ریاست جمهوری شود.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743696

وب گردی

وب گردی