هشدار پلیس فتا درمورد قرارهای سیزده بدری در فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا،گفت: با توجه به وجود افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی، قرار گردش و تفریح در روز سیزده بدر به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه جدی گرفتن توصیه های پلیس حافظ تامین امنیت جان و مال کاربران است، اظهار کرد: زمانی که کاربر پیام را در گروه یا کانال به اشتراک عمومی می‌گذارد به این معناست که چه زمانی وی با دوستان و آشنایان خود قرار دارد و چه زمانی در منزل نیست و این امر به سارقان این فرصت را می‌دهد که با توجه به زمان و مکان کاربر، بتوانند با کسب آدرس منزل از خود کاربر یا دیگر دوستانش برای سرقت به سراغ منزل خالی کاربر بروند.
وی تاکید کرد: برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر حتما از تلفن و پیام خصوصی استفاده نمایند و پیغام محل و زمان گشت و گذار خود را در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک عموم نگذارند.
وی همچنین خاموش بودن جی پی اس گوشی هوشمند و تبلت را ضروری بر شمرد و گفت: جی پی اس تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده مجرمان سایبری شده است بطوریکه امکان ردگیری موقعیت کاربر را بر اساس موقعیت درج شده در تصاویر به مجرمان می دهد ، بنابراین غیرفعال کردن جی پی اس در مواقع غیرضروری یک راهکار آسان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مجرمان سایبری است.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری نمایند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743741

وب گردی

وب گردی