جای خالی مطالب فرهنگی و هنری در نشریات دانشجویی

مدیر مسئول یک نشریه دانشجویی گفت: رسالت نشریات دانشجویی فقط برای پرداختن به مسائل سیاسی نیست و جای موضوعات فرهنگی و هنری در بین نشریات دانشجویی، خالی است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی محمدی در این رابطه اظهار کرد: نشریات دانشجویی از گذشته تاکنون به‌عنوان یکی از پُل‌های ارتباطی بین دانشجویان با مسئولان دانشگاهی بوده تا بتوان از این طریق علاوه بر انتقال موضوعات مختلف، مطالبات دانشجویی نیز بسته به نوع موضوع نشریه به مسئولان دانشگاه منتقل شود.

محمدی با اشاره به اینکه رسالت همه نشریات در سطح جامعه ایجاد تحول در جهت رشد مثبت جامعه است، تصریح کرد: مشارکت دانشجویان در انتشار نشریات دانشجویی در واقع تمرینی برای حضور در این عرصه اجتماعی پس از فارغ‌التحصیلی و خروج از محیط دانشگاه است.

مدیر مسئول نشریه دانشجویی «بسّام» که به صورت گاه‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: این نشریه به صورت گاه‌نامه و با محوریت موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت درون‌دانشگاهی منتشر می‌شود.

محمدی با اشاره به سختی‌هایی که انتشار نشریه کاغذی دارد، گفت: هزینه و توزیع نشریات چاپی یکی از مسائلی است که با استفاده از فضای مجازی تا حد قابل توجهی می‌توان آن را برطرف کرد و علاوه بر آن امکان استفاده از مطالب منتشر شده برای مخاطبان بیشتر را فراهم کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه رسالت نشریات دانشجویی فقط پرداختن به مسائل سیاسی نیست، گفت: جای موضوعات فرهنگی و هنری در بین نشریات دانشجویی خیلی خالی است، هر چند این مسئله در سطح جامعه نیز حس می‌شود و باید توجه داشت با پرداختن به مقوله فرهنگ می‌توان شاهد رشد و شکوفایی در عرصه مختلف یک اجتماع باشیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743761

وب گردی

وب گردی