جنگ خیابانی میان نیروهای عراقی و داعش در اطراف مسجد النوری موصل

یکی از فرماندهان ارشد عراقی اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال، داعش را در مناطق موصل قدیم محاصره کرده و آماده اعلام آزادی کامل این شهر طی چند هفته آتی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری المنار، شاکر علوان الخفاجی، فرمانده تیپ 18 پلیس فدرال عراق گفت: بین 25 تا 30 درصد از موصل همچنان تحت کنترل داعش است و ما به آزادی شهر ادامه خواهیم داد و آن‌ها هیچ گزینه‌ای جز خودکشی یا قتل به دست ما ندارند.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال داعش را در مناطق موصل قدیم محاصره کرده و تمامی مسیرهای امداد آن را بستند. پایان داعش نزدیک شده است.

الخفاجی گفت: نیروهای ما آماده آزادی کامل موصل طی چند هفته هستند.

از سوی دیگر منابع عراقی از کشته شدن ابوانس الشیشانی، معاون ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در بازاری در غرب موصل خبر دادند.

این فرمانده داعشی در حمله پلیس فدرال عراق کشته شد.

در پی پیشروی گسترده نیروهای عراقی خطوط دفاعی داعش در غرب موصل به طور کامل درهم شکسته است.

رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق در این راستا گفت: قوی‌ترین سرکرده‌ها و نیروهای داعش و بیشترین سلاح‌های این گروه در موصل قدیم واقع است و تعداد زیادی از انبارهای سلاح داعش و سرکرده‌هایش کشته شده‌اند.

وی گفت: پلیس فدرال عراق تاکنون بیش از 575 شهرستان، شهر و محله در عراق را آزاد کرده است و تعداد شهدای ما در عملیات غرب موصل بالغ بر 325 تن است.

جودت تأکید کرد: ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم در فعالیت‌هایمان مداخله یا از کشورمان دفاع کند. ما به ساکنان نینوا بشارت می‌دهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن شهرشان را آزاد خواهیم کرد.

وی گفت: داعش از غیرنظامیان بی‌گناه به عنوان سپر انسانی استفاده و کودکان را به حمل سلاح و بستن کمربند انفجاری مجبور می‌کند.

نیروهای عراقی اخیرا توانستند شرق موصل و بخش زیادی از غرب موصل را آزاد کنند و به چند متری مسجد النوری (محل اعلام خلافت ابوبکر بغدادی) برسند.

امروز (شنبه) درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در اطراف مسجد النوری در غرب موصل رخ داد و داعش 10 خودرو را در این مناطق به آتش کشید.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743787

وب گردی

وب گردی