توصیه های ایمنی و زیست محیطی به مسافران و دستورالعمل حقوقی به دفاتر خدمات مسافرتی

روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز در اطلاعیه شماره 20 خود در آستانه روز طبیعت توصیه های ایمنی و زیست محیطی به مسافران و دستورالعمل حقوقی به دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این اطلاعیه آمده است: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت، مواردی را به منظور آگاهی هموطنان عزیز از حقوق خود در تورهای طبیعت گردی و ضرورت صیانت از محیط زیست به شرح ذیل اعلام می نماید:
-در برگزاری تورهای طبیعت گردی، دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان کارگزار ملزم به رعایت حقوق مسافرین هستند. این حقوق شامل اطلاع رسانی مناسب ، شفاف و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات موردتوافق باگردشگران می باشد.
- کارگزار موظف است در تورهای طبیعت گردی همانند سایر تورهای گردشگری، بیمه مسئولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نموده و تجهیزات لازم را به منظور انجام کمک های اولیه و امداد و نجات به همراه داشته باشد.
-استفاده از راهنمای طبیعت گردی یا راهنمای کوهستان که دارای مجوز فعالیت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند، الزامی و از حقوق قابل پیگیری مسافران به شمار می آید.
- توصیه می شود در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش بویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل نمائید.
-با عنایت به اهمیت حفظ محیط زیست توصیه اکید می شود زباله های خود را رها نکرده و در پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی بکوشیم و ضمن استقرار در اماکن تعریف شده، در صیانت از طبیعت همت بگماریم.
- به مسافران و هموطنان عزیز توصیه اکید می شود پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط های طبیعی با 134 برای اطلاع از شرایط آب و هوا تماس گرفته و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز نمایید.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743801

وب گردی

وب گردی