قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان  در جهت بهره برداری خطوط مترو تهران/کیفیت خط قرمز آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر شاهرخ رنجبر بهادری با بیان این نکته که خط قرمز آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی بحث کیفیت دانشگاه هاست گفت :ارتقای کیفی دانشگاه آزاد در حوزه آموزش عالی باید حفظ شود که برای رسیدن به این منظور باید به دو نکته توجه داشت، نخست جذب اعضای هیات علمی توانمند و تجهیز مناسب کارگاه ها و دوم ارتقاء هرم علمی که خوشبختانه در واحد سمنان به این دو نکته توجه ویژه ای شده است.

شاهرخ رنجبر بهادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، در خصوص فعالیت ها و عملکردهای سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی این واحد به ایسکانیوز گفت : یکی از مهمترین اتفاق سال گذشته در واحد سمنان حضور رئیس عالی دانشگاه بود که علاوه بر خیر و برکت حضورشان با برگزاری نشست ها با نمایندگان استانی، اساتید و دانشجویان به شکل مستقیم بسیاری از مشکلات و چالش های موجود در واحد را برطرف می کنند.

وی ادامه داد :در آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطابق سند چشم‌انداز توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، باید تا سال 1399، 50%از دانشجویان دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل دهند. در همین راستا این میزان در واحد سمنان بالای 50درصد بوده و در حدود65درصد است.

وی با بیان این نکته که خط قرمز آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی بحث کیفیت دانشگاه هاست اضافه کرد :ارتقای کیفی دانشگاه آزاد در حوزه آموزش عالی باید حفظ شود که برای رسیدن به این منظور باید به دو نکته توجه داشت، نخست جذب اعضای هیات علمی توانمند و تجهیز مناسب کارگاه ها و دوم ارتقاء هرم علمی که خوشبختانه در واحد سمنان به این دو نکته توجه ویژه ای شده است.

وی افزود : در حوزه پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تحقیقات ژئوتکنیک و بتن توانمند یکی از مهمترین اتفاقات این حوزه بود که در سال گذشته توسط ریاست عالی دانشگاه افتتاح شد.

وی ادامه داد : این مرکز تحقیقاتی توانسته است توانمندی ها، نقاط قوت و فرصت های پیرامونی دانشگاه را شناسایی کند و در این راستا آغاز به کار کند بعلاوه با توجه به توانمندی هایی که از لحاظ ساختاری، نرم افزاری، کارگاهی و آزمایشگاهی داشتیم توانستیم قراردادی را به ارزش 3میلیارد ریال با شهرداری تهران در جهت بهره برداری از خطوط 6و7متروی تهران داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد : یکی دیگر از فعالیت های واحد سمنان در زمینه های فناوری و پژوهشی کلنگ زنی شهر شفا در زمینی به ابعاد 5هزار متر مربع بوده که طرح بسیار خوبی است که با رویکرد علمی فناوری، خدماتی، رفاهی و گردشگری می تواند برکات بسیاری را برای دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد.

وی یادآور شد : مراکز تحقیقاتی می توانند نقش بسیار مهمی را در ارتباط دانشگاه ها با صنعت، صنایع پیرامون و سازمان های موجود در کشور داشته باشند که این موضوع نیز در سند چشم انداز توسعه در سال 1399به میزان 30درصد پیش بینی شده است.

بهادری در خصوص فعالیت های انجام شده در زمینه های فرهنگی در واحد سمنان تصریح کرد : در حوزه طرح های فرهنگی، طرح های ماندگار فرهنگی را پیگیری می کنیم که شامل 17طرح استانی در قالب طرح های کالبدی، ساختاری و رخدادی است.بعلاوه تاکید رئیس عالی دانشگاه در دهمین جلسه هیات امنا بر این بود که واحد های دانشگاهی در جهت شناسایی مفاخر و شخصیت های بومی و استانی در قالب پایان نامه های دانشجویی اقدام کنند.به همین منظور واحد سمنان این کار را در سال گذشته تا حد بسیار زیادی پیش برده است و مابقی آن نیز در سال جاری ادامه پیدا می کند.

200/202

خبرنگار :ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 743842

وب گردی

وب گردی