هشدار برای سیل در سیزده‌بدر/ مراقب رودخانه‌ها و جاده‌های این استان‌ها باشید

سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ در این اخطاریه آمده است؛ برای روز یکشنبه 96/1/13 بارش برف در اردبیل، جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع شمال آذربایجان های شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران،البرز، قزوین، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در برخی نقاط استان های لرستان، نیمه شرقی ایلام، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، جنوب غرب تهران و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

از این رو توصیه می شود جهت پیشگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به عمل آید.

هشدار آب منطقه ای البرز: گردشگران در حاشیه رودخانه ها توقف نکنند

ایرنا نوشت: رئیس روابط عمومی آب منطقه ای البرز نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب به گردشگران و مسافران نوروزی هشدار داد که در حاشیه این مکان ها توقف نکنند.

مهدی عبدالرحیمی اظهار داشت: هموطنانی که قصد عزیمت از محورهای مواصلاتی استان البرز بویژه جاده کرج - چالوس و سایر جاده های البرز را دارند،انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها وآبراه ها پرهیز کنند.

وی گفت: براین اساس طبق گزارش هواشناسی البرز و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته احتمال سبلابی شدن رودخانه هاو مسیل های این استان از تمام مردم و گردشگران نوروزی که قصد عبور از مسیرهای همجوار رودخانه ها را دارند و یاقصد سپری کردن روزهای پایانی تعطیلات بویژه امروز دوازده و فردا سیزده فروردین تاکید می شود، از اتراق در بستر و یا حریم این رودخانه ها خودداری کنند.

عبدالرحیمی بیان داشت: در این مدت توقف در حاشیه دریاچه سدها به ویژه سد امیر کبیر و سد طالقان با خطراتی برای مسافران همراه است.

منتشر کننده : زهره جاجیان

700700

کد خبر: 743887

وب گردی

وب گردی