پیش بینی گرد و خاک در نیمه شرقی کشور

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، به دلیل وزش باید شدید، نیمه شرقی کشور روزهای دوشنبه و سه شنبه با پدیده گرد و خاک مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سازمان هواشناسی براساس وزش شدید باد در مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد دید در این مناطق کاهش می یابد.
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا پنج شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و از چهارشنبه تا پنج شنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.
به گزارش سازمان هواشناسی در روز دوشنبه (چهاردهم فروردین) شاهد بارش برف در جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در برخی نقاط استان های مرکزی، نیمه شمالی اصفهان، غرب سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران و گلستان خواهیم بود.
با توجه به پدیده های جوی مورد انتظار توصیه می شود بویژه برای عبور از جاده های کوهستانی عوامل محدود کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی برای برگشت در شرایط مناسب انجام شود.
با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیلها طی روز یکشنبه تا اواخر دوشنبه در مناطق درگیر بارش خودداری شود.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی منتشر کننده: زهره حاجیان

٧٠٠/٣٠٨

کد خبر: 743926

وب گردی

وب گردی