بیش از 200 کارچاق کن در سال 95 بازداشت شدند/ دستگاه قضایی با کارکنان و قضات متخلف برخورد قاطع می‌کند

رئیس کل دادگستری استان تهران از دستگیری بیش از 200 کارچاق کن درسال 95 خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران رئیس کل دادگستری استان تهران از دستگیری بیش از 200 کارچاق کن درسال 95 خبرداد و اظهار داشت: این افراد شناسایی و از واحدهای نظارتی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و اکثر آن‌ها بازداشت هستند.

وی با بیان اینکه فضا برای فعالیت عناصر سودجو و فرصت طلب ناامن شده است، گفت: تلاش‌های دستگاه قضایی در این راستا کمک خوبی به افزایش اعتماد مردم کرده است، با عناصر درون دستگاه چه کارمند و چه قاضی که مرتکب تخلف شده بودند برخورد کردیم.

این مقام قضایی در استان تهران افزود: با این قبیل از افراد با حساسیت بیشتری برخورد شده است و تحت تعقیب قرار گرفته اند که مجموعه برخوردهای انجام شده آثار و برکات افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را داشته است و در آینده هم به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: یکی از اساسی ترین برنامه های دادگستری استان تهران ارتقای رضایتمندی مردم، افزایش اعتماد عمومی و اهتمام به سلامت بیش از پیش مجموعه قضایی استان تهران است.

وی با بیان اشاره به اینکه این موضوع به عنوان یک مأموریت ویژه و یک اولویت خاص در دستور کار است، افزود: با اشخاصی که به هر نحو بخواهند اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را مخدوش کنند و یا آسیب برسانند و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورند برخورد قاطع و بازدارنده ای انجام خواهد شد.

اسماعیلی همچنین گفت: با اقداماتی که در سال های گذشته در مجموع دادگستری استان تهران انجام شد و برخورد با کسانی که به اعتماد عمومی آسیب می رساندند در سال 95 شاهد آن بودیم که مراجعات مردمی برای بیان اشکالات و ایرادات و نارضایتی هایی که با آن مواجه بودند افزایش پیدا کرده است و این افزایش بیانگر افزایش تخلفات در مجموعه نبود، بلکه بیانگر اعتماد بیشتر مردم به اینکه تیم مدیریتی مجموعه قضایی استان به حرف و سخن مردم ترتیب اثر می دهد و موضوعات را پیگیری می کند و مردم هم به این نتیجه رسیدند که عناصری هستند که مشکلات آن‌ها را بررسی می کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بررسی ها حکایت از آن داشت که جمع زیادی از کسانی که موجبات نارضایتی مردم و کاهش اعتماد آنان به دستگاه قضایی را فراهم می کردند هیچ ارتباطی با مجموعه قضایی نداشتند و جاعل و کلاهبردار بودند و اغلب کسانی هستند که از شرایط پیش آمده سوء استفاده می کردند و علاوه بر اینکه آسیب به شهروندان می رساندند اعتبار و حیثیت دستگاه قضایی را مخدوش می کردند .

وی همچنین گفت: گزارشات مردمی و اعزام هیئت های پنهان به مراجع قضایی و اعطای مأموریت به آن‌ها به منظور بررسی محیط های پیرامونی مجموعه قضایی و همچنین ایجاد ستاد خبری حفاظت و اطلاعات و توسعه صندوق های ارتباط مردم با مسئول دادگستری استان و ایجاد کانال ارتباطی خط 129 که انتقال دهنده نقطه نظرات شهروندان به مجوعه قضایی است زمینه ای را فراهم کرد تا بتوانیم آسیب های پیرامونی خود را بیشتر بشناسیم.

اسماعیلی افزود: برای بررسی هر یک از این موضوعات متولیانی تعیین شدند و مأموریت داده شد به برخی از معاونت ها و واحدهای ستادی که موضوعات اعلامی را بررسی کنند بر اثر همین گزارشات موفق شدیم که جمعی از افرادی که دراین راستا مرتکب سوء استفاده می شدند شناسایی و تحت تعقیب و پیگیری قرار بگیرند که شناسایی و برخورد با این قبیل از افراد کمک شایانی کرد که ما اعتماد مردم را درسال 95 شاهد باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744000

وب گردی

وب گردی