راهکار چگونگی اجرای «اقتصاد مقاومتی» در سال  96 از نظر یک مدرس حوزه علمیه قم

عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در سال 96 گفت: علم و دانش را باید تقویت کنیم تا به یک اقتصاد شکوفا، محکم و مستحکم دست پیدا کنیم.

آیت الله محسن غرویان عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به شعار سال 96 که توسط مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" نامیده شد، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: این عالم اسباب المسببات است یعنی هر معلولی علت خاص خود را دارد. ما اقتصاد مقاومتی را با شعار نمی توانیم درست کنیم یعنی باید اقتصاد اسباب و زیرساخت هایش فراهم شود.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد امروز هر کشوری وابسته به اقتصاد جهانی و بین المللی است، ادامه داد: ما باید روابط اقتصادی مان را توسعه دهیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و توسعه هم بدون واردات و صادرات امکان ندارد. هر دولت و حکومتی که قصد توسعه اقتصاد خود را دارد باید اقتصاد خود را دانش بنیان کند، بنابراین ما هیچ راهی جز افزایش کیفیت تولیدات خود نداریم و باید بتوانیم براساس علم و دانش روز تولیداتی به کشورهای دیگر صادر کنیم تا آنها هم محصولات خود را به کشور ما وارد کنند، یعنی بدون واردات و صادرات اقتصاد امروز معنایی ندارد.

وی افزود: راه اقتصاد مقاومتی تحصیل و تقویت دانشگاه ها است و همچنین احترام و تکریم دانشمندان و کسانی که اهل فکر و تولید هستند.

وی با تاکید بر این که با شعار ما به هیچ کجا نرسیدیم و نخواهیم رسید تصریح کرد: علم و دانش را باید تقویت کنیم تا به یک اقتصاد شکوفا، محکم و مستحکم دست پیدا کنیم.

آیت الله محسن غرویان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه ایران است، گفت: اقتصاد وقتی محکم و خود کفا باشد در مقابل تحریم ها می تواند بایستد.

وی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی ما را در مقابل فشارها و تحریم های اقتصادی می تواند مقاوم کند به شرط آن که در کیفیت عمل خود را نشان دهد نه در حد شعار دادن.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 744028

وب گردی

وب گردی