ییلدیریم: در صورت پیروزی رفراندوم، با خشنودی نخست وزیری را ترک می‌کنم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، اگر مردم در همه پرسی ۱۶ آوریل به اصلاحات قانون اساسی رای دهند، در این صورت با خشنودی نخست وزیری را ترک خواهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: با صراحت بگویم "بی‌صبرانه" منتظرم که این تغییرات اعمال شود، زیرا این برای کشورم "بسیار سودمند" است در واقع این اصلاحات برای کشورم "بسیار مهم" است.

وی ادامه داد: اگر کشور من با رای آری در این همه پرسی به پیروزی برسد آیا برای من از دست دادن موقعیت کاری‌ام مهم است؟ نه این یک شکست نیست بلکه یک افتخار است.

وی درباره "عادل اوکسوز"، یکی از عاملان اصلی کودتای ۱۵ ژوئیه که متواری است، گفت: در حال حاضر، در همه جا عملیات جستجو برای یافتن وی در حال انجام است، ما وی را پیدا خواهیم کرد، زنده یا مرده.

او درباره اخراج اخیر برخی از شهردارها، اعضای آنها و برخی از مسئولان حزب حاکم گفت: ما از هیچ کس حمایت نمی‌کنیم. حتی اگر وی نماینده و یا پسر من باشد. ما هرگونه ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن(روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که آنکارا وی را عامل اصلی کودتای نافرجام ژوئیه می‌داند) را تحمل نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بر افراشتن پرچم کردستان عراق در کرکوک "غیرقابل قبول" است، از تصمیم بغداد در مخالفت با برافراشتن پرچم‌های دیگر در این شهر حمایت کرد.

ییلدیریم گفت: ما از این تصمیم بغداد حمایت می‌کنیم. من در این باره همتای عراقی‌ام گفت‌وگو کرده‌ام‌.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 744031

وب گردی

وب گردی