نظر وزیر دفاع سابق آمریکا درباره جنگ با کره شمالی

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که کشورش تمامی گزینه ها را در قبال کره شمالی بر روی میز دارد و از هیچکدام از آنها صرف نظر نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز، اشتون کارتر در گفتگو با تلویزیون فاکس نیوز در پاسخ به سئوالی درباره احتمال حمله پیشدستانه آمریکا به کره شمالی گفت: اگر بحث ضرورت محافظت از خود در میان باشد ما همیشه تمام گزینه را بر روی میز داریم و از آنها صرف نظر نخواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا در دولت اوباما در پاسخ به سئوالی درباره ایفای نقش مورد انتظار آمریکا از چین در قبال کره شمالی گفت: من از سال 1994 بر روی مساله کره شمالی کار کرده ام، ما همواره این خواسته را از رهبران چین داشته ایم، من خودم با رهبران چین از جیانگ زمین گرفته تا هو جینتائو و شی جینپینگ صحبت کرده ام، آنها به طور بی نظیری روابط تاریخی و اقتصادی با کره شمالی داشته اند و این وضع را تغییر داده است، آنها از این نفوذ استفاده نمی کنند بنابراین برای من سخت است که در این باره خوشبین باشم. در زمان اوباما و قبلا در زمان بوش و کلینتون هم اینگونه بود و چینی ها دلایلی برای انجام ندادن این کار دارند. چون من در این زمینه بدبین هستم که آنها این کار را خواهند کرد، معتقدم باید از طریق بازدارندگی و توان دفاع در آن منطقه قدرتمند عمل کنیم. ما 28 هزار و پانصد سرباز در آنجا داریم، شعار ما در آنجا آمادگی لحظه ای برای وقوع جنگ است، ما این را نمی خواهیم، اما باید آماده انجام دادن آن باشیم.

وزیر دفاع دولت اوباما درباره موضع تهاجمی دولت ترامپ در قبال کره شمالی هم گفت: ما دلیل رویکرد تهاجمی و برنامه های موشکی کره شمالی نیستیم و این اتفاق گاه به گاه افتاده است و ما علت آن نبوده ایم، اما ما باید از خود محافظت کنیم، در عین حال من معتقدم فشار آوردن بر چین برای ایفای این نقش در حالی که تمایلی به انجام دادن آن ندارد، کار سخت تری است و دلیل اینکه چینی ها تمایل به انجام دادن این کار ندارند این است که اگر چه آنها می بینند که در بلند مدت ممکن است با خطر کره شمالی مواجه شوند اما در کوتاه مدت از سقوط کره شمالی ، یا جنگ در شبه جزیره کره که نتیجه آن شکست کره شمالی و نابودی رژیم آن و ایجاد یک کره متحد با آمریکا در مرزهایشان خواهد بود، هراسناک هستند.

اشتون کارتر در پاسخ به این سئوال که آیا موافق عملیات نظامی و حمله پیشدستانه از سوی دولت ترامپ به کره شمالی است یا خیر؟ گفت: بله اگر بحث ضرورت محافظت از خود باشد ما همیشه تمام گزینه ها را بر روی میز داریم و از آنها صرف نظر نخواهیم کرد. وی درباره حمله پیشداستانه مشخصا گفت: ما در سال 1994 این طرح را داشتیم و بر روی طرح حمله پیشداستانه کار کردیم، اما احتیاجی به انجام دادن آن در آن زمان پیدا نکردیم، ولی ما این گزینه ها را روی میز داریم و نباید آنها را کنار بگذاریم.

وی درباره پاسخ احتمالی کره شمالی به چنین حمله پیشداستانه ای از سوی آمریکا گفت: این کاملا محتمل است که آنها به عنوان پیامد این اقدام تلاش خواهند کرد که به کره جنوبی حمله کنند اما همانطوریکه گفتم نتیجه چنین جنگی شکست کره شمالی خواهد بود ما باید در این زمینه این توجه را داشته باشیم که چنین جنگی خشونت گسترده ای در پی خواهد داشت که نظیر آن از زمان آخرین جنگ کره تا کنون دیده نشده است. سئول در حال حاضر در مرزهای کره شمالی حضور دارد، اگر چه نتایج چنین جنگی مشخص است اما این جنگ بسیار ویرانگر خواهد بود و لازم است که در این زمینه بسیار با دقت عمل شود، به همین علت است که ما قویا بر روی موضع و توان بازدارندگی و همچنین دفاعی خود تاکید می کنیم و کره شمالی از آنها اطلاع دارد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 744079

وب گردی

وب گردی