نگرانی آمریکایی ها از گرسنگی و بی سرپناهی

نزدیک به شصت و هفت درصد از آمریکایی هایی که درآمد ضعیفی دارند از مشکل گرسنگی و بی سرپناهی " بسیار نگران" هستند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نتایج بررسی جدیدی که موسسه گالوپ انجام داده حاکی از آن است که در سالهای اخیر نگرانی شهروندان آمریکایی به ویژه قشرهای کم‌درآمد و فقیر جامعه آمریکا از گرسنگی و بی‌سرپناهی افزایش یافته است.

طبق نظرسنجی موسسه گالوپ که از اول تا پنجم مارس صورت گرفته است، نزدیک به شصت و هفت درصد از آمریکایی هایی که درآمد ضعیفی دارند از مشکل گرسنگی و بی سرپناهی " بسیار نگران" هستند. شمار آن دسته از شهروندان آمریکا که نگران چنین مشکلاتی هستند نسبت به نظرسنجی پیشین که در سالهای دو هزار و ده و دو هزار و یازده صورت گرفت افزایشی نگران کننده را نشان می دهد.

در نظرسنجی پیشین پنجاه و یک درصد از شهروندان آمریکایی نگران گرسنگی و بی سرپناهی بودند.

در مطالعه ای که موسسه گالوپ در سال دو هزار و چهار در آمریکا انجام داد شمار آمریکایی هایی که به شدت نگران گرسنگی و بی سرپناهی بودند، از سی و پنج درصد تجاوز نمی کرد.

طبق اعلام موسسه گالوپ، مسئله دیگری که از دغدغه های های اصلی بسیاری از شهروندان آمریکایی است، امکان دستیابی به تامین اجتماعی مقرون به صرفه است.

در نظرسنجی اخیر گالوپ پنجاه و هفت درصد از آمریکایی ها نگرانی خود را از عدم دستیابی به چنین امکانی اعلام کردند. با این حال در میان آن دسته از شهروندان آمریکایی که درآمد پائینی دارند، نگرانی از گرسنگی و بی سرپناهی، دیگر مشکلات و کمبودها از جمله تامین اجتماعی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، خشونت، جرم و جنایت و ناامنی اجتماعی نیز از دیگر مسایلی است که شهروندان آمریکایی به ویژه قشرهای کم درآمد و فقیر را نگران کرده است.

اما در مجموع از نتایج نظرسنجی جدید گالوپ چنین بر می آید آمریکایی هایی که نگرانی اصلی شان گرسنگی و بی سرپناهی است به همه قشرهای جامعه تعلق دارند و شمارشان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

موسسه گالوپ تصریح کرد علل اصلی افزایش شمار این دسته از آمریکایی ها مشخص نیست اما بعید نیست که اگر مشکلات و چالشهای دیگری در عرصه ملی ظهور کند از اهمیت گرسنگی و بی سرپناهی نیز نزد شهروندان آمریکایی کاسته شود. کارشناسان گالوپ معتقدند شاید افزایش نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی در جامعه آمریکا در سالهای گذشته از علل اصلی تشدید نگرانی آمریکایی ها از گرسنگی و بی سرپناهی باشد.

کد خبر: 744083

وب گردی

وب گردی