امیدواریم برای شرایط جوی دیگر غافلگیری نداشته باشیم/ به صف شدن استان‌ها در طرح ۲۰روزه نوروز

معاون امور آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور از اجرای برنامه ۲۰روزه نوروز در استان‌های کشور خبر داد و گفت: امیدواریم برای شرایط جوی دیگر غافلگیری نداشته باشیم و با ایجاد دفاتر EUC در کشور به طور 24 ساعته دستگاه‌ها در خدمت باشند.

به گزارش ایسکانیوز،مرتضی اکبرپور گفت:‌بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده با عنوان طرح 20 روزه که به استان‌های کشور ابلاغ کردیم کارگروه‌های 14‌گانه وزارتخانه‌های مرتبط با مدیریت بحران آمادگی لازم را پیدا کردند.

وی افزود: این طرح 20 روزه از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین 96 در دستور کار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گرفته است.

اکبرپور گفت: به دلیل اینکه اعضای شورای هماهنگی بحران مورد خطاب سازمان مدیریت بحران کشور بوده در نتیجه ریاست شورای هماهنگی بر عهده استاندار هر استان و در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار است و همه دستگاه‌ها با توجه به این ساختار ابلاغ شده اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: سازمان هلال‌احمر، سازمان راهداری، اورژانس و همه دستگاه‌های که در مواقع بحران باید آمادگی داشته باشند در ایام تعطیلات نوروز آماده بودند به همین دلیل امسال علیرغم بارندگی زیادی که در کشور شاهد بودیم حوادث نسبت به سال‌های قبل و خسارت‌های ناشی از آن خیلی کمتر بوده است.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در ایام نوروز گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حد انتظار نبوده اما تا حدودی خوب عمل کرده و به وظیفه خود توجه دارند و جمع‌بندی عملکرد استان‌ها به تفکیک پس از 20 فروردین ماه آماده و منتشر می‌شود.

اکبرپور در مورد اینکه آیا نسبت به وقوع سیلاب در برخی استان‌ها پیش‌بینی‌های لازم شده بود، گفت: زمانی که سازمان هواشناسی وضعیت جوی را اعلام می‌کند، بلافاصله مقابله با آن در دستور کار استان‌ها قرار می‌گیرد یعنی هر استانی برنامه عملیاتی تعریف می‌کند و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امیدواریم برای شرایط جوی دیگر غافلگیری نداشته باشیم اما هنوز برای زلزله احتمالی که اگر رخ دهد، نمی‌توانیم مانند شرایط مقابله با بارندگی برف و کولاک عمل کنیم چون آمادگی نسبی ایجاد شده اما باید آمادگی 24 ساعته داشته باشیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم دفاتر EUC در کشور شکل گیرد تا به طور 24 ساعته دستگاه‌ها در خدمت باشند و مانند 20 روز گذشته تعطیلات عملکرد مناسبی را شاهد باشیم اگر این اتاق‌ها ایجاد شود آمادگی لازم و واکنش مناسب را برای هرگونه حوادث به خصوص برای مقابله با زلزله که غیر قابل‌ پیش‌بینی است خواهیم داشت.

منبع: فارس

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744094

وب گردی

وب گردی