انعقاد قرارداد با شهرداری، آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه در واحد سقز دانشگاه آزاد اسلامی/حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در سال جاری

کیوان شافعی گفت: در سال گذشته افتتاح مرکز رشد واحد به منظور حمایت از صاحبان ایده و افراد کارآفرین و استقرار آن جهت تبدیل به محصول در راستای درآمدزایی، یکی از دستاوردهای مهم واحد سقز بود که  بازتاب مثبت و گسترده ای داشت. همچنین توانستیم با شهرداری، آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ای و... در قالب همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری قرارداد همکاری امضا کنیم.

کیوان شافعی رییس واحد سقز دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عملکرد این واحد در سال گذشته به ایسکانیوز گفت: در سال گذشته افتتاح مرکز رشد واحد به منظور حمایت از صاحبان ایده و افراد کارآفرین و استقرار آن جهت تبدیل به محصول در راستای درآمدزایی، یکی از دستاوردهای مهم واحد سقز بود که بازتاب مثبت و گسترده ای داشت. همچنین توانستیم با شهرداری، آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ای و... در قالب همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری قرارداد همکاری امضا کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های واحد سقز در حوزه فرهنگی شامل برگزاری سمینارها، همایش ها و نشست های علمی و فرهنگی میشود که می توان به برگزاری سمینار ازدواج سالم، برگزاری نمایشگاه فضای مجازی، برگزاری سمینار آسیب­ شناسی فضای مجازی ،برگزاری سمینار پیشگیری از خودکشی، برگزاری سمینار آسیب­ شناسی ارتباطات میان فردی در قرن بیست و یکم، برگزاری کارگاه­هایآموزشی تبلیغی با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، برگزاری همایش شیخ حسن مولان­آباد و برگزاری سمینار ایدز و اعتیاد اشاره کرد.

وی فعالیت های مدنظر برای واحد سقز در سال جاری را برشمرد و ادامه داد: از فعالیت های در تظر گرفته شده برای سال جاری می توان به تلاش در جهت هدایت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین ،جذب 100 درصد بودجه پژوهشی با رویکرد فعالیت های دانش بنیان ، فعال نمودن باشگاه پژوهشگران جوان بعنوان یکی از مهمترین مراکز جذب پژوهشگران و هدایت آنها به سمت فعالیت­های دانش بنیان ، تلاش در جهت ارتقای کمی و کیفی سطح آزمایشگاهها و کارگاهها، کسب مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد و عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری. ، انجام فعالیتهای پژوهشی مسئله محور و ماموریت گرا در قالب پروژه های تحقیقاتی و طرح های برون دانشگاهی در راستای حل مشکلات شهرستان، استان و منطقه ،تأکید، ترغیب و تشویق اعضای هیات علمی به فعالیتهای دانش بنیان ، تلاش در جهت افزایش سرانه چاپ کتاب و مقالات در واحد و در نتیجه ارتقای جایگاه واحد دانشگاهی در رنکینگهای معتبر ملی و بین المللی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای اصلاح هرم هیات علمی و فراهم نمودن مقدمات ارتقای مرتبه علمی اعضای هیات علمی به استادیاری و دانشیاری بر اساس بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش در جهت راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای تقاضا محور با توجه به آمایش سرزمینی و نیاز جامعه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از دیگر موارد اجرایی پیش رو برای واحد سقز است.

وی یادآور شد: ایجاد انضباط مالی در واحد بارعایت کامل بخشنامه ها و قوانین و مقررات تدوین شده از طرف سازمان مرکزی و دبیر خانه هیات امنا استان در حوزه اداری و مالی، اعمال سیاست انقباضی جهت کاهش هزینه ها و تاکید بر لزوم صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری و درست هزینه کردن منابع مالی دانشگاه، پیگیری پروژه ساخت استخر سر پوشیده جهت کسب درآمد غیر شهریه ای، با توجه به اهمیت فعالیت های ورزشی برای جامعه و به تبع آن کسب درآمد غیر شهریه ای برای واحد پس از تهیه طرح توجیهی مناسب و اخذ مجوز­های لازم از سازمان مرکزی و دبیر خانه استان و پیگیری پروژه ساخت خانه کشتی در جهت کسب درآمد غیر شهریه ای، با توجه به علاقمندی جوانان شهرستان سقز به ورزش کشتی و همچنین جهت پوشش کلاس های کشتی و ژیمناستیک رشته تربیت بدنی واحد که در حال حاضر در بیرون دانشگاه برگزار می شود، پس از تهیه طرح توجیهی مناسب و اخذ مجوز­های لازم از سازمان مرکزی و دبیر خانه استان نیز جز برنامه های واحد سقز است.

شافعی ادامه داد: تملک زمین های حاشیه ای دانشگاه، رفع مشکلات حقوقی زمین­های دانشگاه، توسعه زمین­های سایت مرکزی واحد و اخذ پایانکار برای ساختمانهای احداثی، برگزاری دوره­های مختلف علمی و فرهنگی، بهبود برنامه­های مشاوره و استفاده از ظرفیت­های هیأت علمی واحد در خصوص برگزاری جلسات مشاوره در زمینه خانواده، تحصیلی، شغلی و کارآفرینی، حقوقی و مالی و سرمایه­ گذاری برای کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد، پیگیری مجدانه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در راستای مهارت آموزشی، توسعه و گسترش مدارس سما در واحد دانشگاهی،اتمام طرح اتصال دانشگاه به شبکه فیبر نوری با توجه به نیاز واحدهای دانشگاهی به زیر ساخت های فناوری اطلاعات، پیگیری کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان سقز با مشارکت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های سازمان مرکزی دانشگاه و تلاش جهت ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه از طریق طرح های سرمایه گذاری از برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 744192

وب گردی

وب گردی