العبادی: خطر فساد از تروریسم کمتر نیست

نخست وزیر عراق تاکید کرد، بغداد در راستای ریشه‌کن کردن فساد در نهادهای دولتی و اصلاح اقتصاد همزمان با جنگ تروریسم تلاش می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در سخنرانی که در نشست انرژی عراق داشت، گفت: خطر فساد کمتر از تروریسم نیست و تلاش‌ها و اقدامات ما برای آزادسازی خاک کشورمان ما را از حرکت در مسیر اصلاح اقتصاد و دیگر نهادهای کشور باز نمی‌دارد.

العبادی با اشاره به تاکید دولت عراق بر تشویق به سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان از طریق مشارکت میان دو بخش خصوصی و دولتی از وجود فرصت‌ها و امکانات بسیار و فرصت‌های وعده داده شده برای سرمایه گذاری در کشور خبر داد.

نخست وزیر عراق افزود: دولت تلاش می‌کند از هر شبکه نفت برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور استفاده کند و از انرژی گاز که از حدود 90 سال قبل به هدر می‌رود، بهره بگیرد.

وی ادامه داد: پیشتر میلیاردها دلار به دلیل نبود برنامه‌ریزی هدر شد اما دولت اکنون به سوی ایجاد اقتصادی قوی برای کشور و دوری از تکیه بر یک منبع درآمدی تلاش می‌کند.

العبادی با اشاره به اهمیت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم گفت: کشوری که تصور می‌کند به تنهایی پیشرفت خواهد کرد در اشتباه است و نیز کشوری که تصور می‌کند از خطر تروریسم در امان است به دلیل اینکه از این منطقه دور است، آن کشور نیز اشتباه می‌کند.

نشست دو روزه انرژی در بغداد با حضور روسای جمهور، وزرا و نمایندگان عراقی و نیز دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تحت عنوان "عراق به سوی انرژی مفید و اقتصاد چند منبعی" برگزار شد. پس از این نشست، کارگاه‌های تخصصی تا روز سه شنبه برگزار خواهند شد.

شرکت کنندگان در این نشست برخی موضوعات مهم مربوط به انرژی و اقتصاد عراق و منطقه و در راس آنها آینده بازارهای نفتی را در سایه کاهش قیمت نفت و نیز تعدد منابع انرژی‌های سنتی،‌ غیر سنتی و تجدید پذیر در کنار پیامد سیاست‌های آمریکا بر تغییرات بازارها و اقتصاد کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه به ویژه عراق، نقش شرکت‌های جهانی نفت در عراق، راه‌های کاهش خطرات و تقویت فرصت‌های سرمایه گذاری بررسی سیستم مالی و چارچوب‌های قانونی برای اقتصاد، تعیین طرح‌های هدفمند برای حل چالش‌های رشد جمعیت، بیکاری و پیشرفت تکنولوژی و در پایان بررسی عراق پس از سال 2020 بررسی کردند.

دریافت کننده:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 744220

وب گردی

وب گردی