ربوکاپ جایگزین اقتصاد نفتی/ هوش مصنوعی و رباتیک مولفه نسل چهارم صنعت

نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران عصر امروز با حضور دکتر موسی خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در این نشست دکتر موسی خانی با بیان این نکته امسال در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی که تحت عنوان تولید و اشتغال نام گذاری شده گام برای داریم اظهار داشت :با تمرکز بر شایستگی های محوری کشورمان یعنی استفاده از هوش مصنوعی و دانش رباتیک یک مزیت رقابتی را مهیا می کنیم.

وی ادامه داد :یکی از مولفه های اساسی نسل چهارم صنعت تمرکز بر هوش مصنوعی و دانش رباتیک است بر این اساس مسابقات ربوکاپ محلی برای دستیابی آخرین دانش و هوش مصنوعی شده است که می تواند برای کشورمان دستاورد های خوبی را در جهت تحقق شعار سال، تحقق اقتصاد نفت، تولید نرم افزار و سخت افزار به عنوان جایگزین صنعت نفت قرار گیرد.

وی یادآور شد :مسابقات ربوکاپ از سال 85آغاز شده و امسال دوازدهمین دوره مسابقات را در 4سالن برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد:برای مسابقات امسال با توجه به استقبال گسترده دانش آموزان یک سالن را به سالن های مسابقات ربوکاپ اضافه کرده ایم. سرمایه گذاری بر روی بخش دانش آموزی می تواند سوددهی خوبی را برای کشور داشته باشد بر همین اساس تیم های دانش آموزی امسال در سالن های 27،6و7مستقر هستند و سالن های 8و9مختص بزرگسالان است.

وی عنوان کرد :خوشبختانه علی رقم فشارهایی که امسال در بخش بین الملل داشتیم اما شاهد افزایش تیم های خارجی نسبت به سال های پیش هستیم. مسابقات امسال با حضور 50شرکت کننده خارجی از 14کشور جهان هستیم که شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن، کره، سنگاپور، آلمان و.... می شود.

وی ادامه داد:امسال در بخش بزرگسالان ربات های مین یاب، امدادگر، ربات های صنعتی، ربات های خانگی و... دور بخش شبیه ساز ها، شبیه ساز امداد و نجات، شبیه ساز فوتبال دو بعدی و سه بعدی و ربات های مجازی را خواهیم داشت. همچنین در قسمت دانش آموزی در بخش فضاهایی مشترک 3تیم خارجی که شامل فوتبال وزن آزاد، فوتبال وزن سبک، امدادگر مقدماتی و پیشرفته را داریم که در سالن 27در قسمت دمو به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی در پایان افزود :مسابقات از فردا 15فروردین ماه با حضور دکتر سورنا ستاری، معاونت علمی ریاست جمهوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و سفرای تیم های شرکت کننده از ساعت 9صبح لغایت 4بعد از ظهر برگزار می شود که بازدید این دست از مسابقات برای عموم آزاد است. همچنین مسابقات گروه بزرگسال از روز چهارشنبه و مسابقات دانش آموزی از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

200/202

خبرنگار:ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 744296

وب گردی

وب گردی