آغاز مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران

افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شد. این مسابقات از 16تا 18فروردین ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از 16تا 18فروردین ماه سال جاری برگزار می شود. در این مسابقات تعداد 2820 نفر شرکت می کنند که از این تعداد 1320نفر آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند.

در این دوره از مسابقات 697تیم شرکت کردند که در نهایت پس از مرحله ارزیابی، 368تیم توانستند از 14کشور در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

لازم به ذکر است کشور های شرکت کننده در این مسابقات را کشورهای آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، پاکستان، مکزیک، ترکیه،پرو و تیم های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند.

همچنین لیگ دانش آموزی شامل لیگ دانش آموزی فوتبال 1به 1،لیگ دانش آموزی فوتبال 2به2 و پیشرفته، لیگ دانش آموزی امداد مقدماتی و لیگ دانش آموزی فضای مشترک می شود و لیگ های دانشجویی نیز، لیگ ربات های انسان نما، لیگ ربات های فوتبالیست سایز کوچک، لیگ ربات های فوتبالیست سایز متوسط،لیگ ربات صنعتی، لیگ ربات استاندارد پلت فرم، لیگ ربات پرنده، لیگ ربات زیر دریایی، لیگ ربات خانگی، لیگ ربات های مین یاب و ربات های امدادگر واقعی را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، محل برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در بخش دانشجویی در سالن های 8 و 9 و در بخش دانش آموزی در سالن های 6،7و 27برگزار می شود.

گفتنى است افتتاحیه این مسابقات هم اکنون با حضور دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامى، دکتر علی وطنی، معاون توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری، امیر محسن ضیایی استر آبادی، رییس جمعیت هلال احمر و دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پزوهش و فناوری دانشگاه آزاد در حال برگزارى است.

200/202

خبرنگار :ناهید سمیعی/انتشار: آخوندى

کد خبر: 744323

وب گردی

وب گردی