لاریجانی: سوال از وزرا هفته آینده در دستور قرار می گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نادر قاضی پور مبنی بر سوال نمایندگان از وزرا به دلیل واردات اجناس خارجی با معادل تولید داخل گفت: سوال نمایندگان از وزرا هفته آینده در دستور کار صحن قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 43 قانون اساسی گفت: بر اساس بند (8) و (9) اصل 43 بر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی که نیازهای عمومی را تأمین می‌کند تأکید شده تا کشور را به مرحله مکفی برساند و از وابستگی برهاند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نطق پیش از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی و درخواست ایشان از دولت جهت ارائه لایحه‌ای پیرامون تولید و اشتغال گفت: نقص قانونی در این زمینه را می توان اصلاح کرد اما در حقیقت پیش از این قانونی در این زمینه تصویب شده که جامع و کامل است بنابراین تنها باید از روسای کمیسیون های تخصصی و اعضای هیأت رئیسه درخواست شود تا نسبت به بررسی سوال نمایندگان از وزرا توجه لازم را داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان برای توسعه اشتغال و اجرای فرامین مقام معظم رهبری جهت اشتغال، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی سوالاتی را از وزرا تدوین کرده اند. متأسفانه برخی از وزرا توسط پیمانکاران اجناسی را که معادل تولیدات داخلی دارد را وارد کشور کردند از این رو تقاضا می شود تا نسبت به در دستور قرار گرفتن سوال نمایندگان از وزرا اهتمام لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نادر قاضی پور گفت: سوال نمایندگان از وزرا در دستور است و هفته آینده تعدادی از این سوالات در صحن علنی بررسی می شود.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 744361

وب گردی

وب گردی