انتقاد محیط زیست از عدم تامین اعتبار برای ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در البرز مرکزی

رییس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به اینکه 10 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان تهران پاسگاه محیط بانی ندارد گفت: از استانداری تقاضا کرده‌ایم تا اعتبارات لازم برای ایجاد پاسگاه را به ما بدهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،محمدحسین بازگیر بیان کرد: منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، بین سه استان البرز، مازندران و استان تهران است که 38 هزار هکتار آن در استان تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: 28 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، در محدوده شهرستان شمیرانات کنار منطقه حفاظت شده ورجین است که حفاظت از آن توسط پاسگاه های محیط بانی واقع در منطقه حفاظت شده ورجین انجام می شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه 10 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی جدای منطقه ورجین است و در شهرستان تهران قرار دارد افزود: در این 10 هزار هکتار پاسگاه محیط بانی وجود ندارد و دسترسی به آن منطقه نیز از طریق بقیه پاسگاه‌ها امکان پذیر نیست.

بازگیر با تاکید بر اینکه نیاز به حداقل یک پاسگاه محیط بانی و تعدادی محیط بان در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان تهران وجود دارد بیان کرد: ما با همکاران خود در محیط زیست شهر تهران گشت هایی را در آن منطقه انجام می دهیم و پیگیر اوضاع آن منطقه هستیم. در گذشته مشکلات منطقه البرز مرکزی کمتر بود ولی از زمانی که بخشی از آزادراه تهران_شمال از آن سمت عبور می‌کند مشکلات زیادی برای منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تاسیس پاسگاه محیط بانی در این منطقه وجود ندارد اظهار کرد: از استانداری تقاضا کرده‌ایم تا اعتبارات لازم برای انجام این کار را به ما بدهند؛ حتی در سال 93 مبلغی را برای ما مصوب کردند ولی آن مبلغ به ما تخصیص داده نشد. مسئله ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی واقع در شهرستان تهران از جمله مطالبات مستمر ما از استانداری است که متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن را تحقق بخشیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 744389

وب گردی

وب گردی