وجود هزار مدرسه فرسوده در استان تهران

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: هزار مدرسه در بافت فرسوده استان تهران قرار دارد که قدمت آنها بالای ۳۵ تا ۴۰ سال بوده و در برابر حوادث ناایمن هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازتسنیم، کلان شهر تهران علاوه بر کمبود نیروی انسانی به ویژه در جنسیت مرد با مشکل فرسودگی فضای فیزیکی مدارس نیز روبروست به گونه‌ای که طبق گفته‌های علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران، این شهر در دو شاخص اصلی و کلیدی آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی و تأمین فضای آموزشی به شدت نیازمند توجه است.

هشت هزار و 618کلاس درس در استان تهران نیازمند تخریب و بازسازی است همچنین 14 هزار و 527 کلاس درس نیز به مقاوم‌سازی نیاز دارند این مسئله حکایت از آن دارد که وضعیت تهران در مقایسه با سایر استان‌های کشور مناسب نیست و باید به صورت ویژه به وضعیت مدارس این استان توجه داشت.

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در رابطه با فرسودگی مدارس پایتخت اظهار کرد: متناسب با افزایش تعداد دانش‌آموزان فضای آموزشی جدید در استان تهران احداث می‌شود و مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند، تخریب و مجدد ساخته می‌شوند.

او افزود: با این وجود هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله داریم اما در استان تهران دانش‌آموز بدون کلاس و مدرسه در آغاز سال تحصیلی آینده نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس در کل کشور 27 تا 28 نفر است، ادامه داد: این در حالی است که میانگین تراکم کلاس‌های درس در استان تهران 32 نفر است، این مسئله نشان می‌دهد که در سطح استان با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

ورناصری بیان کرد: تهران یک استان مهاجرپذیر است و هر چقدر مدرسه بسازیم بازهم به تعداد دانش‌آموزان اضافه می‌شود چرا که از سایر استان‌ها شاهد مهاجرت به تهران هستیم در چنین شرایطی مشکل کمبود مدرسه همچنان پابرجاست این در شرایطی است که ساخت فضای آموزشی در استان تهران بیشتر از سایر نقاط است.

او با اشاره به اینکه در استان تهران علاوه بر مشکل مهاجرپذیر بودن با مشکل مدارس فرسوده مواجه هستیم، گفت:‌ تخریب و بازسازی مدارس فرسوده زمان‌بر است همچنین کمبود مدرسه در مسکن مهر احساس می‌شود که بدون توجه به ساخت فضای آموزشی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران افزود: ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در استان تهران از تمام استان‌های کشور بیشتر است اما به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان این موضوع پاسخگوی نیازها نیست.

ورناصری ادامه داد: هزار مدرسه در بافت فرسوده استان تهران قرار دارد که قدمت آنها بالای 35 تا 40 سال بوده و در برابر حوادث ناایمن هستند، این مدارس در شرایط عادی مشکلی ندارند اما با وقوع برخی حوادث طبیعی از جمله زلزله شاهد تخریب آنها خواهیم بود.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 744417

وب گردی

وب گردی