افتتاح پروژه تصفیه خانه دریاچه چیتگر/ مشکل فسفر دریاچه برطرف شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پروژه تصفیه خانه دریاچه چیتگر با 30 میلیارد تومان هزینه افتتاح شد تا نگرانی اهالی محیط زیست در رابطه با فسفر آب این دریاچه برطرف شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل در سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری ابتدای سال نکات مهمی را بیان می کنند، امسال هم نکاتی را در رابطه با اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

وی افزود: ما چند سال گذشته مصوباتی در شورا داشتیم تا شهرداری بر مبنای اقتصاد مقاومتی کار کند و بنده فکر می‌کنم الان فرصت مناسبی است که از قالیباف شهردار تهران به شورا دعوت کنیم تا گزارشی از اجرا مصوبات شورا در رابطه با اقتصاد مقاومتی ارایه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان تسلیت به مناسبت شهادت 2 تن از کارکنان نیروی انتظامی گفت: در رابطه با امنیت شهر ما با کار شبانه روزی نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) امنیت خوبی در کشور و شهر را شاهد هستیم.

دنیامالی افزود: ما در ایام نوروز شاهد افتتاح تصفیه خانه دریاچه چیتگر بودیم، این تصفیه خانه پروژه‌ای با 30 میلیارد هزینه بود و نگرانی اعضای شورا در رابطه با کیفیت آب این دریاچه برطرف شده است.

وی ادامه داد: کل دریاچه 7 میلیون مترمکعب حجم دارد و ما سالانه یک و نیم میلیون مترمکعب تبخیر آب را داریم و این دریاچه در سال چند ماه اجازه برداشت از رودخانه کن را دارد و با افتتاح این تصویه خانه مشکل فسفر که اهالی محیط زیست نگران آن بودند برطرف می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744431

وب گردی

وب گردی