تخفیف 80 درصدی به سربازان برای استفاده از حمل و نقل عمومی

اعضای شورای شهر مصوبه اعطای تخفیف 80 درصدی بلیت حمل و نقل عمومی را برای سربازانی که در تهران در حال خدمت هستند، تصویب کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، دستور بررسی اصلاحیه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی عمومی شهر تهران ارسالی کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران مورد بررسی اعضای شورا شهر قرار گرفت.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران گفت: در این مصوبه باید ابتدا پیشنهاد بلیت وسایط حمل و نقل عمومی برای سربازان، معلولان، فرزندان و خانواده شهدا رایگان شود اما ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که فقط برای سربازان 80 درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری در رابطه با اخذ هزینه بلیت مترو دوگانه عمل می‌کند، از سویی بیان می کند که قیمت بلیت مترو باید 2هزار و 500 تومان باشد، از سوی دیگر می گوید باید قشرهای خاصی از پرداخت هزینه بلیت معاف باشند و هر روز قشر جدیدی را وارد این مصوبه می کند.

وی افزود: یا باید بلیت مترو را رایگان کنیم یا باید هزینه‌هایی را به صورت منطقی در نظر بگیریم، امسال شورا تصویب کرده است که 985 میلیارد تومان به بهربرداری مترو پرداخت کند و این رقم در سال 97 به مراتب بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: 22 میلیارد تومان تخفیف در مترو، 10 میلیارد تومان در اتوبوسرانی و 20 میلیارد تومان تخفیف برای معلولان و 10 میلیارد تومان تخفیف برای ایثارگران در نظر گرفتیم و این کم کردن از درآمدهای شهرداری است.

چمران گفت: پیشنهاد دارم این مصوبه فعلا مسکوت بماند و شرکت مترو هر روز به اقشار مختلف تخفیف می دهد و اصل این مصوبه معلوم نیست که چه می شود.

امانی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با موافقت این مصوبه گفت: سربازان درآمدی ندارند و هزینه آن‌ها را خانواده ها پرداخت می‌کنند، به همین دلیل از شورا درخواست دارم با ارایه تخفیف به سربازان که هزینه زیادی هم نمی شود، موافقت کنند.

در نهایت مصوبه 80 درصد تخفیف به سربازان در قالب بلیت عمومی الکترونیک شهر تهران با 17 رای تصویب شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 744449

وب گردی

وب گردی