برگزاری تورهای بهاره در پایتخت/استقبال پایتخت نشینان از تورهای تهرانگردی

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن تشریح عملکرد این ستاد در ایام نوروز، از برگزاری تورهای ویژه فصل بهار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فرزاد هوشیار پارسیان صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز برگزار شد ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: مخاطبین تورهای گردشگری از دو طریق تبلیغات شهری و رسانه‌ها با تورهای شهرداری تهران آشنا شده بودند که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده 60 درصد از مردم از طریق رسانه‌ها با این تورها آشنا شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آماده پذیرایی 100 هزار نفر از مردم بود گفت: ما از 25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین سال جاری آماده پذیرایی از 100 هزار نفر بودیم.

هوشیار پارسیان با بیان اینکه 120 غرفه اطلاع رسانی در ایام نوروز بسته‌های تهرانگردی را در اختیار مردم قرار می‌دادند، ادامه داد: 97 بسته تهرانگردی به مردم تقدیم شد و استقبال مردم به گونه‌ای بود که قبل از ظهر تمام بسته‌های غرفه‌ها به فروش می‌رسید و 800 نفر از پرسنل شهرداری در مناطق 22 گانه به مردم خدمات گردشگری ارائه کردند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه مردم از چهار روش می‌توانستند در تورهای تهرانگردی شهرداری شرکت کنند گفت: مردم ضمن تماس با سامانه 137 می‌توانستند اپلیکیشن تهرانگردی را نصب کرده و یا با مراجعه به سایت visit.tehran.ir و یا تماس با شماره #1396*137* در تورهای تهرانگردی نوروزه شهرداری ثبت نام کنند و این در حالیست که امسال بر خلاف سال‌های قبل استقبال مردم از خرید تورهای تهرانگردی در بستر فضای مجازی افزایش چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه 23 هزار و 400 نفر با سامانه 137 تماس گرفته که 14 هزار نفر از آنها یکی از تورهای تهرانگردی را رزرو کرده و 7230 نفر در این تورها شرکت کردند گفت: همچنین برای اولین بار تور تهرانگردی ویژه خانواده شهدا و خانواده‌های کم برخوردار برگزار شد که 3400 نفر از خانواده شهدا و 1100 نفر از خانواده‌های کم برخوردار در تورهای رایگان ثبت نام کردند.

به گفته هوشیار شهرداری تهران 53 محله فقیر نشین و کم برخوردار را شناسایی کرده که به خانواده‌های این محلات خدمات ویژه از جمله شرکت در تورهای تهرانگردی رایگان ارائه می‌شود.

وی همچنین از افزایش چشمگیر استقبال مردم از کمپ‌های اسکان موقت شهرداری خبر داد و گفت: 4300 خانواده از 25 اسفند تا 13 فروردین از خدمات کمپ اسکان موقت شهرداری بهره مند شدند و اگر برای هر خانواده میانگین چهار عضو در نظر بگیریم باید عنوان کنم که حدود 15 هزار نفر از خدمات کمپ اسکان موقت استفاده کردند و این در حالیست که برای اولین بار سعی کردیم این کمپ را از حالت اسکان صرف خارج و با نصب دستگاه‌های ورزشی و سرگرمی و همچنین ارائه خدماتی همچون کارواش رایگان و ... خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها شاهد افزایش 70 درصدی استفاده مردم از کمپ‌های اسکان موقت شهرداری بودیم، ادامه داد: در نظرسنجی‌های انجام شده 73 درصد مردم از برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز اعلام رضایتمندی کردند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به استقبال عموم مردم از تورهای تهرانگردی به جز ایام نوروز نیز تورهای تهرانگردی بهاره برگزار خواهد شد گفت: 10 مسیر تور در قالب تورهای قلب تهران و ... مقاصد گردشگری بهاری مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند ضمن تماس با سامانه 137 از طریق شماره #1396*137* نیز از نحوه این تورها با خبر شده و یا ثبت نام کنند تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این مدت انجام شد این بود که با رایزنی‌های انجام شده خانه‌هایی همچون علاءالسلطنه در نیاوران، خانه کمال الملک و خانه تیمورتاش که پیش از این درهایش بر روی مردم بسته بود، بازگشایی شد و مردم توانستند این مکان‌های قدیمی را ببینند.

به گفته هوشیار تور سه برج، تور شمیران گردی و تور امامزاده یحیی از جمله تورهای تهرانگردی بودند که به شدت مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تورهای بهاره شهرداری نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه فعال است گفت: همچنین ما در فصل بهار شاهد دو رویداد برگزاری نمایشگاه کتاب و آغاز ماه مبارک رمضان هستیم که برای ماه رمضان نسبت به برگزاری تورهای شبگردی اقدام خواهیم کرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین با اشاره به فعالیت تنها اتوبوس دو طبقه گردشگری و اتوبوس‌های کروک یک طبقه افزود: اتوبوس دو طبقه تنها در محور شمیرانات و با دو محور نیاوران و تجریش فعالیت می‌کرد و شاهد استقبال چشمگیر میهمانان داخلی و خارجی از این تور بودیم.

وی با بیان اینکه این اتوبوس دو طبقه در طول روز دو بار خدمات به شهروندان ارائه می‌کرد گفت: ظرفیت این اتوبوس 51 نفر است و این در حالیست که دو اتوبوس کروک یک طبقه نیز دو الی سه بار در روز به دلیل حجم زیاد تهرانگردان به ارائه خدمات مشغول بود.

هوشیار در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه مسافرانی که با اتوبوس دو طبقه به تهرانگردی مشغول بودند از نحوه ارائه خدمات انتقاد داشتند اظهار کرد: این مدل اتوبوس، خدمات گردشگری خاصی تحت عنوان HOP-ON، HOP-OFF ارائه می‌کنند به معنای بپر بالا و بپر پایین است گفت: این اتوبوس بر اساس مدل خاصی فعالیت کرده و از استانداردهای خاص خود پیروی می‌کند و در این اتوبوس بروشورهایی در نظر گرفته شده است که کاملا روش گردشگری با این اتوبوس را توضیح داده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری تور پرنده گردی در تهران با بیان اینکه در دنیا 30 نوع گردشگری وجود دارد که 27 نوع آن در تهران قابل اجراست گفت: در تهران شاهد زیست پرندگان زیادی هستیم و همین جا با استفاده از این تریبون اعلام می‌کنم که هر کسی که مایل است و می‌تواند ما را در این امر کمک کند به ستاد گردشگری مراجعه کند. ضمن اینکه برای تبدیل برخی زون‌های تهران به گردشگری همچون پارک سرخ حصار مشاور استخدام کردیم تا بررسی‌های لازم انجام شود و مطمئن باشید ستاد گردشگری تمام ظرفیت‌های تهران در باب جذب گردشگر را بررسی خواهد کرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین با اشاره به عدم شماره گذاری اتوبوس دو طبقه گردشگری گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری یک شرکت خارجی اتوبوس دو طبقه گردشگری را به تهران آورده اما متاسفانه پروسه پلاک گذاری این اتوبوس طولانی شده و در ایام نوروز تنها توانستیم با رایزنی پلیس راهور اجازه تردد موقت آن را اخذ کنیم اما به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های دخیل در این امر کمک کنند چرا که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در فاز اول باید پنج دستگاه اتوبوس دو طبقه گردشگری وارد شهر شود که هنوز این مسئله معطل پلاک گذاری اتوبوس اول است و این در حالیست که ما با این اتوبوس‌ها تقریبا 10 مسیر گردشگری پیش بینی کرده‌ایم.

وی همچنین از ورود هفت دستگاه خودروی 9 نفره برای تردد در رینگ‌های گردشگری که قابلیت تردد اتوبوس ندارند خبر داد و گفت: برخی محلات قدیمی تهران همچون عودلاجان و مقصودبیک معابرش اجازه تردد خودروهای بزرگ را نمی‌دهند. بر همین اساس این خودروها با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد شده و در آستانه پلاک گذاری هستند که امیدواریم این مهم محقق شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال گذشته تعداد تورها 19 مسیر بود که امسال به 24 رینگ افزایش یافت و حتی دو مسیر پیاده و سواره نیز در نظر گرفته شد گفت: سال گذشته بر اساس نظرسنجی‌ها 60 درصد استفاده کنندگان از تورها برای شهرهای دیگر غیر از تهران بودند اما امسال 46 درصد از افراد شرکت کننده در تورها تهرانی بودند و این نشان می‌دهد استقبال پایتخت نشینان از این تورها افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744522

وب گردی

وب گردی