دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: بیانات مقام معظم رهبری در تاکید بر اقتصاد مقاومتی چه در پیام نوروزی و چه در سخنرانی اخیرشان درمشهد مقدس منشور مهمی برای تمامی مسئولان، نهادهای علمی و تحقیقاتی و مردم در جهت پیشرفت اقتصادی کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اشتغال-تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت‌: ایشان نزدیک به یک دهه است که در نامگذاری‌های سالانه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر تولید، اشتغال، کار و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند؛ نامگذاری‌هایی که بر پایه پشتوانه کار علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود و نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری بر تولید ملی است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه، نهادهای حاکمیتی و نیز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید برای حل مشکل اشتغال، تولید و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور به یکدیگر کمک کنند گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قانون، نیروی انسانی، سرمایه و امکانات اولیه برای ایجاد اشتغال وجود دارد، تنها به یک عزم برای حل این مشکل احتیاج داریم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: معتقدم الگوی اقتصادی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان مهمترین جایگزین برای اقتصاد نفتی و تحقق دغدغه مقام معظم رهبری برای ایجاد تولید و اشتغال است.

عباسپور با اشاره به وظایفی که در باب اقتصاد مقاومتی بر دوش دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی گذاشته شده است، تصریح کرد: یکی از مراکزی که می تواند بستر مناسبی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید باشد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است، به همین منظور دانشگاه ها می توانند با ایجاد شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی، بخش اشتغال را پوشش داده و با تولید علم و گسترش آن در مرزهای دانش نقش خود را در این زمینه در طراز ملی و جهانی البته با یک برنامه ریزی دقیق و پشتکاری راسخ تر از گذشته به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: در کشورمان نیروی انسانی کارکشته، جوان و متخصص که عمدتاً محصول دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است به عنوان سرمایه عظیم وجود دارد که تنها باید با برنامه‌ریزی بهتر از ظرفیت های موجود آن استفاده بهینه کنیم. این مهم اهتمام تمامی مسئولان قوا و نهادهای حاکمیتی را می‌طلبد.وی گفت: در جهت ایفای نقش شایسته دانشگاه در ارتباط با تحقق اقتصاد دانش‌بنیان انتظار است: دانشگاه موضوع تجاری‌سازی فناوری و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست را به عنوان ماموریت کلیدی خود حفظ نموده و شرایط لازم برای تحقق آن و ارتقای جایگاه خود در این زمینه فراهم کنند.
وی ادامه داد: از نهادهای بالادستی انتظار است نسبت به تامین زیرساختها و شرایط اولیه جهت نقش آفرینی بیشتردانشگاهیان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ایجاد اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه داشته باشند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 744524

وب گردی

وب گردی