افزایش تلفات حادثه رانش زمین در کلمبیا

منابع محلی کلمبیا با بیان اینکه عملیات جست‌وجو برای یافتن قربانیان حادثه وقوع سیل و رانش زمین در جنوب این کشور ادامه دارد، اظهار داشتند: این حادثه دست‌کم 273 کشته به جا گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز، خانواده‌های قربانیان این حادثه منتظر پیدا شدن جسد اعضای خانواده خود هستند که به دلیل بارش شدید باران، وقوع سیل و طغیان چندین رودخانه در ساعات اولیه روز شنبه زمانی که در خواب بودند دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های کلمبیایی اعلام کردند: جسد قربانیان این حادثه پس از آنکه از میان گل و لای و آوار بیرن آورده می‌شود، در ملحفه‌های سفیدرنگی قرار داده می‌شود. مقامات این کشور به دنبال آن هستند تا هرچه سریع‌تر و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، جسدها را دفن کنند. همچنین دولت کلمبیا اقدام به واکسیناسیون نجات یافتگان این حادثه در برابر آلودگی کرده‌اند.

نیروهای امداد کلمبیا نیز اظهار داشتند: با انجام عملیات جست‌وجو و با کمک تجهیزات و سگ‌های جسدیاب، تعداد جسدهای بیشتری از میان آوار بیرون کشیده می‌شوند.

بسیاری از خانواده‌های قربانیان چند روز گذشته را به رغم کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی سالم و برق، خود در میان گل و لای جست‌وجو می‌کنند تا جسد آنان را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در سال 1985 نیز فاجعه رانش زمین دیگری در کلمبیا رخ داد که بیش از 20 هزار کشته بر جا گذاشت.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 744532

وب گردی

وب گردی