ایندیپندنت: داعش از 17 حمله انتحاری برای فراری دادن ابوبکر بغدادی از موصل بهره برد

روزنامه ایندیپندنت نوشت داعش از 17 عملیات انتحاری برای فراری دادن سرکرده این گروه تروریستی از موصل عراق استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت گروه تروریستی داعش از 17 عملیات انتحاری برای فرار بغدادی، سرکرده خود، از موصل استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است: به گفته یک مقام بلندپایه کرد، ابوبکر بغدادی دو ماه پیش -زمانی که جاده منتهی به غرب موصل به سبب ضدحمله‌های جنگجویان داعش تا حدودی بازگشایی شده بود- توانست از محاصره این شهر فرار کند.

فوآد حسین، رئیس دفتر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «داعش از هفده خودروی انتحاری از موصل و برخی واحدهای خود از سوریه برای باز کردن جاده خروج از موصل برای چند ساعت استفاده کرد.»

او گفت که او و دیگر مقامات بلندپایه کرد بر این باورند که تنها داعش می‌تواند چنین عملیات استادانه‌ای را برای خروج امن بغدادی انجام دهد.

این فرار پس از آزادی شرق موصل و پیش از آغاز حمله نهایی نیروهای امنیتی عراقی به غرب موصل تحت کنترل داعش در روز نوزدهم ماه فوریه انجام شد.

حسین ادعا کرد: داعش «300 جنگجوی خود را از سوریه (به عراق) آورد و این عملیات با درگیری بسیار شدیدی همراه بود.» تنها مسیر احتمالی فرار از موصل برای داعش غرب این شهر و از طریق منطقه تحت کنترل حشد الشعبی است که مجبور به عقب‌نشینی شده بودند و همین امر داعش را قادر ساخت تا برای مدت کوتاهی کنترل این جاده را در دست بگیرد.

حسین گفت: «من بر این باورم که آنها بغدادی را فراری دادند.» او افزود واحدهای داعش از سوریه فورا به اینجا بازگشتند و بررسی تماس‌های رادیویی داعش نشان داد که آنها خوشحال بودند که توانستند یک عملیات موفق را انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 744541

وب گردی

وب گردی