ششمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان  منتشر شد

«درختم چتر خود را می‌گشاید» عنوان ششمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوان ایران است که همزمان با روز طبیعت و روز جهانی کتاب کودک منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، در این پادکست صدای نویسندگانی چون مصطفی رحماندوست، هوشنگ مرادی کرمانی، ناصر ایرانی، رضی هیرمندی، جعفر ابراهیمی (شاهد)، محمدرضا یوسفی و افسانه شعبان‌نژاد شنیده می‌شود که مجموعه «درختم چتر خود را می‌گشاید» را خوانده‌اند.

پادکست حاضر با صدای زنده‌یاد عباس یمینی‌شریف آغاز می‌شود و سپس بخشی از فیلم «بی‌بی چلچله» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به گوش می‌رسد.

در این شماره صفحاتی از کتاب‌های «درخت بخشنده» اثر شل سیلوراستاین و ترجمه رضی هیرمندی، «نخل» اثر هوشنگ مرادی کرمانی، «صدای صنوبر» و شعر «پرنده» اثر افسانه شعبان‌نژاد، «بوی کال یاس» و «بوی گنجشک» اثر جعفر ابراهیمی (شاهد)، «از شکوفه تا درخت» اثر رضی هیرمندی، «راز جنگل سبز» اثر ناصر ایرانی، «شاخه‌ها در باد، ریشه‌ها در خاک» اثر مصطفی رحماندوست و «بزبزی و درخت آسوری» اثر محمدرضا یوسفی گرد آمده است.

همچنین قطعه‌هایی از آلبوم‌های موسیقی «پرنده خیال»، «نمک»، «دنیای شادی» و «بازی‌های آوازی و لالایی‌های کویر (گل و ماهور)» و «شب بخیر کوچولو»، به تناسب محتوای کتاب‌های معرفی‌شده در پادکست به گوش می‌رسد.

تصویر این شماره پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از کتاب «دختری ساکت با پرنده‌هایی شلوغ» نوشته احمد اکبرپور و تصویرگری مانلی منوچهری انتخاب شده است.

برای شنیدن «درختم چتر خود را می‌گشاید» به وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران به آدرس http://icnl.nlai.ir مراجعه کنید.

پادکست‌های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از برنامه‌های دو سال اخیر اداره کل منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که با همکاری اداره کل اطلاع‌رسانی کتابخانه ملی تدوین می‌شود.

پیش‌تر از سری پادکست‌های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، «زمین لبخند می‌زند»، «سبزه‌های عید»، «انگار توی قصه‌ای»، «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» و «قلب سپیدی در سینه آن» منتشر شده است.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 744577

وب گردی

وب گردی