شناسایی ۵۳ کانون جدید آنفلوآنزای پرندگان/واکسیناسیون ۳۷۲ تن علیه این بیماری

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با ارائه گزارش فعالیت‌های نوروزی این مرکز، از واکسیناسیون ۳۷۲ نفر در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی گویا گفت: در طول ایام نوروز ۹۶ از ۲۴ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ اقدامات اجرایی کنترل بیماری های واگیر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با هماهنگی مرکز مدیریت بیماری های واگیر انجام شد.

وی افزود: در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۵۳ کانون جدید صنعتی و غیرصنعتی شناسایی و ۳۷۲ نفر در این کانون ها در برابر این بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: تعداد ۵۸۰ نفر تحت پروفیلاکسی با اوسلتامی ویر و ۷۰۰ نفر نیز تحت مراقبت ۱۰ روزه قرار گرفتند.

وی در خصوص ایمن سازی‌های انجام شده، بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار ایمن سازی فلج اطفال و سرخک در پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی زمینی، دریایی و هوایی و سایر موارد ایمن سازی بیماری های عفونی واگیر در سراسر کشور در این مدت انجام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گویا، موارد حیوان گزیدگی را در ایام نوروز ۴۵۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: در این خصوص نیز اقامات کامل مراقبتی شامل شستشوی زخم، پانسمان، ایمن سازی و سایر موارد لازم انجام شد.

وی اظهار داشت: ۳۷ مورد نیز طغیان بیماری‌های گوارشی و تنفسی رخ داد که تمامی این طغیان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی پاسخ داده شد.

گویا، در پایان از آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر به ۱۰۲۰۰۰ نفر که عمدتا مسافر و از اعضای کاروان راهیان نور بودند و در مرزهای کشور تردد داشتند، خبر داد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 744591

وب گردی

وب گردی