جنایت  برای تامین هزینه  سگ  همسر/اعترافات وحشتناک قاتل جوان برای کشتن لیلا

مرد جوانی که به خاطر تأمین هزینه درمان سگ همسرش دوست خانوادگی شان را کشته بود، با تلاش کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازمهر، ساعت ۹ صبح روز ۲۳ اسفند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره کشف جسد در بزرگراه حکیم شرق - ورودی بزرگراه شهید باکری جنوب، داخل فضای سبز حاشیه اتوبان به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جسد متعلق به خانمی جوان حدوداً ۳۰ ساله است که با ضربات متعدد جسم تیز به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله از تحقیقات خود، با بررسی پرونده‌های «فقدان افراد» موفق به شناسایی هویت مقتول بنام لیلا ۳۰ ساله، ساکن منطقه تجریش شدند.

پدر لیلا روز ۱۶ اسفند با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کرده بود که دخترش از منزل خارج و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته که پرونده مقدماتی با موضوع فقدان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود.

در تحقیقات از خانواده لیلا، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندی پیش لیلا از طریق شبکه‌های مجازی با جوانی بنام حسن آشنا، علیرغم مخالفت خانواده‌اش در مرداد ماه ۹۵ با وی ازدواج اما پس از گذشت مدت کوتاهی مشخص می‌شود که حسن او را فریب داده و بر خلاف ادعاهای اولیه‌اش، در حدودیک سال پیش با دختر دیگری ازدواج کرده است.

بنا بر اظهارات خانواده لیلا، علیرغم متارکه لیلا و حسن از یکدیگر و با گذشت مدت کوتاهی، لیلا مجدداً بواسطه داشتن علاقه شدید به حسن تصمیم به ادامه زندگی با او را گرفته بود و به همین علت از یکی از دوستان خود به نام سحر و همسرش بنام مهدی درخواست میانجیگری کرده بود.

با شناسایی سحر ۳۶ ساله و مهدی ۲۵ ساله، تحقیقات از آنها در دستور کار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مهدی پس از پایان ناموفق موضوع میانجیگری، به لیلا مدعی شده است که "دعانویسی را می‌شناسد که می‌تواند ظرف مدت ۲۹ روز زندگی لیلا را سر و سامان بخشد و به این بهانه مبلغ دو میلیون تومان از لیلا پول دریافت اما پس از گذشت مدت کوتاهی و با پایان مدت ۲۹ روز مورد ادعایش، لیلا مطالبه پول پرداختی خود را کرده و از آنزمان، مهدی به بهانه‌های مختلف زمان دیگری را برای بازپس دادن پول لیلا مقرر می‌کرده تا نهایتاً جسد لیلا کشف می‌شود.

با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده، تحقیقات پلیسی از مهدی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مهدی که حدوداً یک ماه از ازدواجش می‌گذشت، در اظهارات اولیه منکر هرگونه دریافت پول از لیلا شد اما در ادامه و با توجه به ارائه مدارک غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار به دریافت پول از لیلا اعتراف و در این خصوص به کارآگاهان گفت: من شغل و درآمد مشخصی ندارم و در حال حاضر نیز پس از ازدواج با سحر در خانه او زندگی می‌کنم. چندی پیش سگ همسرم از ناحیه پا دچار شکستگی شد و من تصمیم به درمان او گرفتم اما پول درمان سگ را نداشتم به همین علت به دروغ موضوع دعانویس را با لیلا مطرح کردم تا بتوانم پول هزینهٔ درمان سگ همسرم را تهیه کنم اما من لیلا را به قتل نرساندم.

در شرایطی که مهدی منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل لیلا شده بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بازرسی از محل سکونت وی در خیابان ستارخان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به لیلا شدند. مهدی که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: لیلا دائماً مرا تهدید می‌کرد که اگر پولش را بازنگردانم، موضوع را به سحر خواهد گفت. بار اول با او قرار گذاشتم تا روز ۱۴ اسفند یکدیگر را در اتوبان شهید باکری - زیر پل حکیم ملاقات کنیم اما قرار را منتفی کردم.

برای روز بعد با لیلا در همان نشانی قرار گذاشتم. ساعت ۲۱، لیلا با یک دستگاه خودرو آژانس به محل آمد و سوار ماشین من شد. من از او درخواست فرصت کردم اما لیلا قبول نکرد و نهایتاً باهم درگیر شدیم. او را به داخل شمشادها هل دادم و سپس چند ضربه چاقو به شانهٔ چپش زدم؛ در ادامه ضربات زیاد دیگری به پهلو و شکم او زدم. کیفش را که محتویات آن ۲۵۰ هزار تومان پول، عابربانک، مدارک شناسایی و … بود را برداشته و چاقو را نیز در داخل شمشادها پنهان کردم.

با توجه به اعتراف صریح مهدی به ارتکاب جنایت و پنهان کردن آلت قتل در داخل شمشادها، کارآگاهان با مراجعه به محل کشف جسد (محل وقوع جنایت) و در بازرسی دقیق محل، موفق به کشف آلت قتاله شدند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه متهم صراحتاً به قتل دختر جوان اعتراف کرده است، گفت: همزمان با رسیدگی به پرونده قتل لیلا و در بررسی فرضیه‌های مختلف وقوع این جنایت، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که همسر سابق مقتوله حسن از طریق شبکه‌های مختلف مجازی اقدام به ارتباط با دختران و زنان جوان با انگیزه فریب و کلاهبرداری از آنها داشته که با توجه به مستندات بدست آمده در این خصوص، بیش از ده خانم جوان که توسط این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفتند نیز شناسایی و به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند که قرار قانونی لازم نیز از سوی مقام محترم قضایی برای این شخص صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 744607

وب گردی

وب گردی