توجه به نیازهای اساسی کشور با توسعه شرکت های دانش بنیان در مدیریت دکتر میرزاده / خودروهای برقی دانشگاه آزاد اسلامی ، صاحب پلاک می شوند

علی وطنی گفت: جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی از زمان مدیریت جدید به سمت توسعه و فناوری،ایحاد شرکت های دانش بنیان و اجرای پروژه های کاربردی از طرفی نیاز اساسی کشور را برطرف می کند و از جانب دیگر می تواند ایجاد اشتغال کرده و همکاری های بین المللی را توسعه بخشد تا جایی که در آینده شاهد شاخت و ایجاد پروژه هایی باشیم که خروجی آن از درد های جامعه ملی و بین الملی بکاهد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به ایسکانیوز گفت: بسیار خوشحالیم که از طرفی افتتاح دوازدهمین جشنواره بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در سال 1396 و از طرف دیگر اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحد قزوین را در طول سال های برگزاری این نمایشگاه و تبدیل نتایج پژوهش های علمی به تحقیقات و فناوری و سپس تجاری سازی محصولات موجود را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: نکته ای که حائز اهمیت است این بوده که این تحقیقات با حرکت به سمت توسعه فناوری می تواندبسیاری از معضلات کشور را تا حد زیادی برطرف کند. همچنین جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی از زمان مدیریت جدید به سمت توسعه و فناوری،ایحاد شرکت های دانش بنیان و اجرای پروژه های کاربردی از طرفی نیاز اساسی کشور را برطرف می کند و از جانب دیگر می تواند ایجاد اشتغال کرده و همکاری های بین المللی را توسعه بخشد تا جایی که در آینده شاهد شاخت و ایجاد پروژه هایی باشیم که خروجی آن از درد های جامعه ملی و بین الملی بکاهد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد:یکی از دستاوردهایی که سبب کمک به جامعه جهانی می شود ساخت ربات امدادگر و ربات آتش نشان بوده که علاوه بر آنکه انرژی کمی مصرف می کنند فاقد آلودگی محیطی بوده و البته نیازمند این است تا که همه دستگاه های اجرایی کشور از آنها حمایت و پشتیبانی کنند. در این میان نیز معاونت علمی ریاست جمهوری از هرگونه توسعه فناوری که در راستای رفع نیازهای جامعه باشد به لحاظ مالی و حقوقی حمایت و پشتیبانی می کند.

وطنی با اشاره به شماره گذاری خودروهای برقی توسط دولت یازدهم، تصریح کرد: از آنجایی که این خودرو ها سبک بوده و با باتری کار می کنند عملکردی همانند موتور سیکلت دارند اما به این دلیل که مانند ماشین چهار چرخ دارند در قانون برای آنها هیچ مجوزی برای پلاک پیش بینی نشده بود بنابراین در دولت یازدهم در راستای پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی مقرر شد تا تمامی امتیازاتی که به موتور سیکلت در کشور داده می شود به این خودروها هم اختصاص داده شود. در واقع این موضوع نوید دهنده همکاری دولت با هر فناوری است که فاقد آلایندگی محیطی بوده و با ایجاد اشتغال این فناوری را در خدمت بشریت قرار می دهد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 744631

وب گردی

وب گردی