دفاع قاطعانه استورجن از استقلال اسکاتلند در سیلیکون‌ولی

وزیر اول اسکاتلند در سفر به سیلیکون‌ولی بار دیگر به مساله استقلال اسکاتلند اشاره کرده و قاطعانه تاکید کرد رویه ضد مهاجرتی به تحریک بریگزیت کمک کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت اسکاتلند در روزهای گذشته رسما از ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا اجازه برگزاری رفراندوم دوم استقلال را بدهد؛ موضوعی که تنها دو روز بعد از آغاز روند بریگزیت مطرح شد و یک بحران قانون اساسی را تشدید کرد.

نیکولا استورجن‌، وزیر اول اسکاتلند در نامه‌ای به می گفت، اسکاتلند نمی‌خواهد از بازار واحد اروپا خارج شود.

استورجن سه‌شنبه در دانشگاه استنفورد در سیلیکون‌ولی گفت: اسکاتلند با اجبار برای ترک اتحادیه اروپا مواجه شده است که بر خلاف خواسته ماست. مساله فقط این نیست که بریتانیا در حال ترک اتحادیه اروپاست؛ بلکه این خطر وجود دارد که بریتانیا به بدترین شکل ممکن در حال ترک این نهاد سیاسی – اقتصادی باشد. اسکاتلند خواستار برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر است تا بتواند عدالت و سعادت را ارتقا دهد و علاوه بر این نقش بزرگتری در جهان ایفا کند.

به گفته استورجن، از دست دادن عضویت در اتحادیه اروپا می‌تواند به دانشگاه‌ها، کسب و کار و سایر عرصه‌های موجود در اسکاتلند لطمه بزند.

در حالی که محدود کردن ورود مهاجران اصلی‌ترین دلیل آغاز کمپین بریگزیت بود، وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد منطقه‌اش به لطف اوج گرفتن مهاجرت رشد کرده است. استورجن گفت، تاکید بریتانیا به مساله مهاجران در بریگزیت مخرب است و سودی برای اسکاتلند ندارد.

منبع: ایسنا

303.300

کد خبر: 744724

وب گردی

وب گردی