مهلت مسابقه طراحی و کاریکاتور آینده نشر کاغذی به دلیل نزدیک شدن به زمان برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تمدید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، در فراخوان این مسابقه که به مناسبت آغاز چهلمین سال تاسیس انتشارات ققنوس و با همکاری خانه کتاب منتشر ‌شد،‌ مهلت ارسال آثار تا 15 فروردین ماه 96 اعلام شده بود که اکنون به دلیل در پیش بودن سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تا پایان اردیبهشت تمدید شد.
در فراخوان این مسابقه آمده است: در جامعه امروز میل به استفاده از تکنولوژی‌های نو به سرعت در حال افزایش است اما فرهنگ و تولیدات فرهنگی نتوانسته از این پیشرفت بهره مناسبی برد، ‌پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن ایجاد شبکه‌های اجتماعی نه تنها به رشد کتاب و کتاب‌خوانی کمکی نکرده بلکه با پر کردن اوقات فراغت مردم باعث دوری آنها از کتاب شده است.
چند سالی است که شرکت‌هایی مانند فیدیبو، بزرگترین تولیدکننده کتاب الکترونیک، نوین کتاب گویا و آوا نامه از فعالان حوزه کتاب صوتی، استفاده از تکنولوژی‌های نو را در دستور کار خود قرار داده و سعی کرده‌اند با اقدامات خود باعث بالا رفتن سرانه مطالعه شوند.
انتشارات ققنوس در این مسابقه نظر شرکت کنندگان را درباره آینده نشر کاغذی جویا شده، اینکه آیا کتاب الکترونیک و صوتی در کنار کتاب کاغذی قرار می‌گیرد یا در مقابل آن و آیا کتاب الکترونیک و صوتی باعث گسترش فرهنگ مطالعه می‌شود یا رشد این نسخه‌ها باعث نابودی کتاب کاغذی ‌می‌شود؟
آیدین آغداشلو، کامبیز درم بخش، قباد شیوا، جواد مجابی، فیروزه مظفری، ساعد مشکی و مسعود مهرابی به عنوان داوران مسابقه «طراحی و کاریکاتور» انتخاب شده‌اند.
نتایج این مسابقه در 3 مرحله «مقدماتی»، «نیمه‌نهایی» و «نهایی» اعلام می‌شود.
در مرحله «مقدماتی» 100 اثری که بالاترین امتیاز را از دید داوران داشته باشند،‌ معرفی و به رای علاقه‌ مندان گذاشته می‌شوند.
هنرمندانی که آثارشان به این مرحله رسیده باشد می‌توانند با لینکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد اثر خود را تبلیغ و رای جمع کنند، افرادی که در نظرسنجی شرکت می‌کنند 3 رای دارند که می‌توانند 3 رای خود را به یک یا چند اثر بدهند.
در مرحله «نیمه‌نهایی» 45 اثر برتر از دید داوران، به همراه 5 اثر محبوب از دید مردم، 50 اثر مرحلة نیمه‌نهایی را تشکیل می‌دهند. در مرحله «نهایی» 10 اثر برتر بر اساس نظر داوران و یک اثر محبوب از نظر مردم معرفی و در مراسمی تجلیل می‌شوند.
در این مسابقه به نفر اول، دوم، سوم، چهارم تا دهم و منتخب مردمی به ترتیب دو میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، یک ‌و نیم میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، یک میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، بسته فرهنگی به همراه لوح تقدیر، یک میلیون تومان به همراه لوح تقدیر اهدا می‌ شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 744764

وب گردی

وب گردی