هاشم یکه زارع:  برنامه ایران خودرو در سال اقتصاد مقاومتی تولید محصولات جدید و ایجاداشتغال بیشتر است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اولویت های کاری این خودروساز و برنامه های آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را تشریح کرد و گفت:برنامه ما در سال جاری تولید محصولات جدید و ایجاد اشتغال بیشتر است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به گزارش روز سه شنبه از ایران خودرو، هاشم یکه زارع به ایجاد اشتغال غیرمستقیم در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: علاوه بر 60 هزار اشتغال مستقیم در گروه صنعتی ایران خودرو، دستکم حدود 2 میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حوزه های پایین دستی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، صنعت خودرو کشور محصولات 60 رشته صنعتی را در خطوط تولید خود استفاده می کنند که اشتغال در این صنایع نیز به پویایی خودروسازی کشور وابسته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: مرور این نکات، بیش از پیش نقش و اهمیت غیرقابل انکار ایران خودرو در تحقق اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد و از سوی دیگر وظیفه ای سخت و حساس را برای این گروه صنعتی تکلیف می کند.
یکه زارع گفت: افزایش صادرات که منتهی به ارزآوری می شود، افزایش سهم تولید داخل در محصولات که منجر به خروج ارز از کشور می شود و آغاز تولید و عرضه محصولات جدید که باعث اشتغال زایی در ایران خودرو می شود از جمله اقداماتی است که در سال های اخیر در گروه صنعتی ایران خودرو کلید خورده اما در سال96 با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» نام‌گذاری کردند.

دریافت کننده : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402

کد خبر: 744784

وب گردی

وب گردی