استقبال از جشنواره نو روزگار برج میلاد/ بیشترین بازدیدکننده از سه استان

مدیرعامل برج میلاد با اعلام استقبال کم نظیر از جشنواره نوروزگار و افزایش 20 درصدی بازدیدکنندگان این دوره از جشنواره گفت: بیشترین بازدیدکنندگان این دوره از جشنواره به ترتیب از شهرهای مشهد، اصفهان و تبریز بودند.

به گزارش ایسکانیوز، علی درویش پور با اشاره به امکانات اختصاص یافته به این جشنواره گفت: چندین پارکینگ ازجمله پارکینگ طبقاتی ، پارکینگ ویژه، زمین خالی مجاوربرج و پارکینگ های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان میلاد دراختیار بازدیدکنندگان از جشنواره بود.همچنین روزانه به صورت میانگین حدود20 هزار ازانواع خودروهای عمومی نظیراتوبوس، مینی‌بوس وخودروهای شخصی به این مجموعه وارد می شدند . با توجه به اینکه برج میلاد یکی از پرتراکم ترین مقاصد گردشگری تهران در ایام نوروز بود ، بسیاری از شهروندان در قالب تورهای گردشگری به مجموعه می‌ آمدند .

به گفته مدیرعامل برج میلاد، درمجموع روزانه بین 70 تا 110 هزار نفر از «جشنواره نوروزگار» برج میلاد بازدید می‌کردند .

درویش‌پور با ارائه آمار تفکیکی بازدیدکنندگان تصریح کرد:47 درصد بازدیدکنندگان مرد و ٥٣ درصد زن بودند. بیش از ٨٠ درصد بازدیدکنندگان همراه با خانواده به جشنواره آمده بودند. حدود ٤٠ درصد بازدیدکنندگان از شهروندان تهرانی بودند . از میان مهمانان شهرستانی بیشترین بازدیدکنندگان از شهرهای مشهد، اصفهان و تبریز بودند. در مجموع میهمانانی از اقصی نقاط ایران در این جشنواره حضور داشتند. قریب ٥٠ درصد بازدیدکنندگان نخستین بار بود که به برج میلاد مراجعه می کردند .

مدیرعامل برج میلاد جابه‌جایی 4320 کیلومتری آسانسورهای برج میلاد در ایام جشنواره را از نکات جالب این جشنواره دانست.

او عنوان کرد: تهیه بلیط های الکترونیکی از طریق استقرار دستگاه های تی وی ام جهت رفاه حال شهروندان از جمله اقدامات خوب جشنواره بود . با این وصف مراجعه و استقبال جهت بازدید برج به گونه ای بود که ناچار بودیم روزانه 4 یا 5 ساعت گیشه های فروش بلیط را تعطیل کنیم.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال " ، تصریح کرد: در ایام جشنواره نوروزگار برای حدود 1050 نفراز شهروندان در سالن‌های مشاغل قدیم ، سالن کودک و نوجوان ، دهکده ی اقوام ، غرفه های محصولات فرهنگی استقرار یافته درطبقات اول و دوم برج و ساماندهی پارکینگ ها ایجاد اشتغال شد.

درویش پور با اشاره به احداث امکانات سخت‌افزاری مناسب برای جشنواره ی نوروزگار توضیح داد: در روزهای نخست سال، باوجود بارندگی ، تمام بخش‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی به کار خود ادامه دادند . کیفیت اجراهای زنده در سرای همراهی به واسطه همین امکانات ایمن بود. اجرای رایگان هنرمندان سرشناسی مانند رحیم شهریاری و شهرام شکوهی و سالار عقیلی و برنامه طنز حسن ریوندی از این جمله پرمخاطب ترین برنامه هایی بود که در سرای همراهی برج میلاد برگزار شد .

درویش‌پور در مقایسه این جشنواره با دیگر جشنواره‌های برج میلاد عنوان کرد: جشنواره تابستانه به دلیل طولانی بودن روزها و شرایط جوی پایدار، موقعیت بهتری دارد. تابستان سال گذشته اولین روزهای حضور اینجانب در مجموعه برج میلاد مصادف بود با هفته آخر جشنواره تابستانه ی برج . از همان زمان ، بررسی ، برنامه ریزی و ساماندهی فضاهای موجود برای برگزاری جشنواره های هدفمند ، جذاب ، پرمخاطب با هدف خلق لحظه های شاد و ماندگار برای خانواده ها آغاز شد و به لطف خدا در جشنواره های پس از آن نمود پیدا کرد .اعداد ، آمار، و لطف و مهربانی مردم حس رضایت و انگیزه ی میزبانی را در مجموعه ی برج مضاعف کرده است .

بنا براعلام روابط عمومی برج میلاد، درویش پور در پایان عنوان کرد: یکی از اهدافی که این روزها بر آن متمرکزهستم ، ایجاد فضای تفریحات سالم و پرهیجان در برج میلاد است. این درخواست مکررا از طرف شهروندان و جوانان عنوان می شود. بررسی های کارشناسی در این زمینه مدت هاست که آغاز شده است. درهمین راستا ، متنوع شدن ایستگاه های ورزش و تفریحات سالم و بهره برداری از زیپ لاین و پل معلق مجموعه ی میلاد ازاقدامات آغازین این تحول است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 744829

وب گردی

وب گردی