خوش خدمتی وزیر خارجه بحرین به آمریکا:  ترامپ نسبت به اوباما درک بهتری از تهدیدهای ایران دارد

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه برای خوش خدمتی به دولت جدید آمریکا، بار دیگر اظهارات مضحکش علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی مدعی شد دونالد ترامپ در قیاس با باراک اوباما درک بهتری از ایران و منطقه دارد.

«شیخ خالد بن احمد آل خلیفه»روز سه‌شنبه در مصاحبه با رویترز در دفتر کار خود در منامه در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – منطقه و تهدیدهایی را که از سوی ایران مطرح می‌شود، بهتر از باراک اوباما درک می‌کند». وی ایران را «دشمن مشترک» هر دو کشور نامید.

خالد بن احمد افزود این متحد سرسخت آمریکا (بحرین) اطمینان دارد دولت واشنگتن به زودی دیدگاه خود را درباره سیاست خارجی به طور شفاف اعلام خواهد کرد.

در بخشی از ادعا‌های مضحک وزیر خارجه بحرین آمده است: «ما ... شاهد درک بهتری از سوی کاخ سفید درباره تهدیدهایی که اینجا با آن‌ها مواجهیم – به خصوص تهدیدهایی که از سوی جمهوری اسلامی مطرح می‌شود – هستیم. ... آن‌ها (آمریکایی‌ها) در چند سال اخیر از سیاستی پیروی می‌کردند که ما فکر می‌کنیم بهتر بود آن را اصلاح کنند، و ما به آن‌ها درباره اصلاح آن مشورت دادیم.»

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه ماه گذشته در واشنگتن با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کرد و پادشاه بحرین نیز پس از ماه نوامبر سال گذشته و پیروزی ترامپ، با وی و مقامات ارشد آمریکا تلفنی صحبت کرده است.

بحرین یکی از متحدان اصلی عربستان سعودی و میزبان بخشی از نیروهای آمریکا در منطقه است. بحرین و عربستان همچنین در لیست کشورهای عمدتاً مسلمانی که ترامپ می‌خواهد ورود شهروندانشان را به آمریکا محدود کند، حضور ندارند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 744907

وب گردی

وب گردی