کشف اموال تاریخی فرهنگی از حفار غیر مجاز در مشگین شهر

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر با بیان این مطلب گفت: افراد فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز اقدام به حفاری غیر مجاز و غارت اموال فرهنگی تاریخی در یکی از گورستان های تاریخی شهرستان مشگین شهر کرده بودند که توسط نیروهای هوشیار و تلاشگر پاسگاه انتظامی شعبان و مساعدت عوامل یگان حفاظت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

محرم جعفری با بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل کوزه سفالی دسته دار، ظرف سفالی دهن شبدری، قوری ناودانی شکل و کاسه و پیاله سفالی است، اظهار داشت: براساس بررسی کارشناسان باستان شناسی گمان می رود این آثار مکشوفه مربوط به دوره اشکانی باشند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و با حفاران غیرمجاز و غارتگران میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد، یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک در حوزه میراث فرهنگی مراتب را به 110 نیروی انتظامی یا اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر به شماره 04532530005 اطلاع دهید.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 744933

وب گردی

وب گردی