قیمت جهانی نفت رکورد زد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: بهای نفت در بازارهای جهانی صبح امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید، زیرا شواهد نشان می دهد موجودی انبارهای جهان به تدریج در حال کاهش است.

به گزارش ایسکانیوز؛ قطع عرضه نفت در یکی از میدان های نفتی بریتانیا نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت جهان از جمله نفت اوپک بر پایه آن قیمت گذاری می شود، در ساعت 6:58 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.65 درصد نسبت به دیروز افزایش یافت و به 54 دلار و 52 سنت رسید.
بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور به 51 دلار و 35 سنت رسید و مورد معامله واقع شد که نسبت به قیمت پایان معاملات دیروز 0.65 درصد افزایش داشت.
قیمت نفت پایه اروپا و آمریکا امروز به بالاترین سطح خود از هشتم مارس (18 اسفند) رسید.
روزنامه فایننشال تایمز* انگلیس از کاهش 16 درصدی جابجایی نفت خام در اقیانوس ها و ذخیره شده در نفتکش ها خبر داد و اعلام کرد، شواهد نشان می دهد توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک در کاهش میزان نفت مازاد در بازارها تاثیر گذار بود .
بنابر اعلام روزنامه یاد شده، اطلاعات نشان می دهد در تاریخ سوم آوریل (14 فروردین) بالغ بر 759.6 میلیون بشکه نفت خام از مسیرهای آبی از سوی تولیدکنندگان به سمت پالایشگاه ها یا انبارها جابجا شده در حالی که 52 میلیون بشکه نفت نیز روی دریا و در نفتکش های بزرگ به صورت ذخیره نگهداری شده است.
علاوه براین در تاریخ اول ژانویه (11دی ماه 95) 899.4 میلیون بشکه نفت از مسیرهای آبی جابجا شده بود و 78.4 میلیون بشکه نفت نیز روی دریا و در نفتکش های بزرگ ذخیره شد.
آمار نفت جابجا شده در تاریخ سوم آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 نیز 17 درصد کاهش پیدا کرد و نشان می دهد کاهش عرضه، بیشتر از کاهش فصلی است، درعین حال برخی پالایشگاه ها در فصل بهار به تعمیر و نگهداری مشغول می شوند.

**بهای نفت اوپک
بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز چهارشنبه اعلام شد: هر بشکه نفت این سازمان دیروز (سه شنبه) بطور متوسط به قیمت 50 دلار و 59 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن اندکی کاهش داشت.
بنابر اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نفت این سازمان دوشنبه گذشته ( هفتم فروردین ) به قیمت 50 دلار و 68 سنت در هر بشکه خرید و فروش شد.
نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت جهان بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، دیروز در پایان معاملات بازار لندن با 0.77 درصد کاهش نسبت به قیمت پایان روزی دوشنبه گذشته به بهای 53 دلار و 12 سنت معامله شد.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور با 1.57 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 51 دلار و سه سنت رسید.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 744966

وب گردی

وب گردی