جهانگیری: استان خوزستان می تواند نقش کلیدی در اشتغال زایی ایفا کند

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی و اقتصادی دقایقی پیش وارد استان خوزستان شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور تا ساعتی دیگر قرار است مجتمع فولاد روهینا جنوب در شهرستان دزفول را مورد بهره برداری قرار دهد.
جهانگیری از طرح درخت کاری برای مقابله با ریزگردها نیز در نزدیکی شهر اهواز بازدید خواهد کرد.
شرکت در جلسه شورای اداری استان خوزستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و افتتاح فاز 3 کمپوستینگ قارچ شرکت کشاورزی جلگه دز از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر دو روزه است.
وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.
معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه دزفول در گفتگو با خبرنگاران از استان خوزستان به عنوان قلب تپنده توسعه ایران یاد کرد و گفت: استان خوزستان کانون اصلی توسعه بخش های مختلف اقتصادی کشور است.
جهانگیری با یادآوری ظرفیت ها و ویژگی های منحصر به فرد استان خوزستان، اظهار داشت: این استان در بخش کشاورزی، صنعت و صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد نقش موثری در کشور دارد و بخش اصلی تولیدات نفت و گاز نیز در استان خوزستان است.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های فرهنگی و تاریخی این استان افزود: مردم استان خوزستان در دوران دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور ایفا کردند و استان خوزستان از جهات مختلف دارای اهمیت و ویژگی های منحصر به فرد است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال گفت: یکی از استان هایی که می تواند نقش کلیدی در رونق تولید و اشتغال زایی ایفا کند استان خوزستان است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 744975

وب گردی

وب گردی