وزیر جهاد کشاورزی: در حوزه کنترل قیمت محصولات اساسی تنظیم بازاری مشکلی وجود ندارد

حجتی تاکید کرد: در اسفند ماه سال گذشته برای مبارزه با بحران ریزگردها ۳۰ میلیارد تومان بطور اضطراری از طرف دولت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت؛ امسال هم بودجه ای در این خصوص تعلق گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمود حجتی-وزیر جهاد کشاورزی-در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تنظیم بازار شب عید و افزایش قیمت برخی محصولات پرمصرف بیان داشت: قیمت این محصولات در سطح بازار آزاد دچار تغییر می شود؛ اما در حوزه کنترل قیمت محصولات اساسی تنظیم بازاری مشکلی به وجود نیامده است، اقلام و کالاهای اساسی توسط دولت به قیمت تنظیم بازاری در تهران و در استان ها توزیع شد و همچنان هم ادامه دارد؛یعنی محل هایی برای تنظیم بازار توسط دولت مقرر شده است که در این نقاط هیچگونه افزایش قیمتی مشاهده نمی شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که ذخائر استراتژیک وضعیت مناسبی دارد.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات دولت برای حل مشکل ریزگردها بیان داشت:در ارتباط با بحث گرد و غبار در خوزستان یک منطقه فوق بحرانی وجود داشت که برای ۴۲ هزار هکتار از اراضی مشکلاتی را ایجاد کرده بود که برای حل این مشکل در ۳ هزار هکتار نهال کاری انجام شده است، این کار توسط شرکت های پیمانکاری و شرکت های وابسته به دولت تا آخر فروردین انجام خواهد شد. بحث اصلی این است که آب را از کارون به این مناطق منتقل کنیم تا به این نهال ها آبرسانی شود.

حجتی تاکید کرد: در اسفند ماه سال گذشته برای مبارزه با بحران ریزگردها ۳۰ میلیارد تومان بطور اضطراری از طرف دولت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت؛ امسال هم بودجه ای در این خصوص تعلق گرفته است تا این طرح بصورت بلند مدت نهایی شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: آرش محمدی

402

کد خبر: 745019

وب گردی

وب گردی