بیمار فلج نخاعی مجددا راه رفت

محققان در کلینیک مایو با کاشت یک الکترود زیر آسیب نخاعی یک بیمار توانستند کاری کنند تا این فرد مجددا کنترل پاهای خود را به دست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، ترکیبی نوآورانه از تحریک نخاعی الکتریکی و درمان فیزیکی به مرد 26 ساله اجازه داد تا حرکت پاهای خود را برای اولین بار پس از سه سال از گذشت یک تصادف که باعث معلولیت او شده بود به دست آورد.

محققان در کلینیک مایو با همکاری یک تیم از دانشگاه UCLA، موفق به توسعه روشی شدند که قبلا در دانشگاه لوئیزویل انجام شده بود و در آن از جریان‌های الکتریکی که به ستون فقرات هدایت شده برای کنترل دوباره اندام فلج استفاده می‌شد.

محققان این پژوهش این مرد را به مدت 22 هفته تحت درمان فشرده فیزیکی قرار دادند تا عضلات وی برای تحریک نخاعی آماده شود.آنها سپس یک الکترود را درست در زیر منطقه آسیب دیده نخاع کاشتند.

هنگامیکه سه هفته پس از انجام عمل جراحی، تحریکات الکتریکی آغاز شد، این مرد 26 ساله به سرعت از خود واکنش نشان داد.

او در حالی که به پهلو خوابیده بود قادر بود تا پاهای خود را حرکت دهد. او همچنین به طور مستقل و بدون نیاز به دخالت پزشکان قادر به ایستادن بود و تعادل خود را با نگه داشتن میله‌ها حفظ می‌کرد.

در این روش جدید پژوهشگران به توسعه یک فرآیند نوین پرداختند که در آن به جای استفاده از تحریک الکتریکی به طور مستقیم برای فعال شدن عضلات از تحریک شبکه عصبی نخاع استفاده کردند.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745045

وب گردی

وب گردی