رونمایی مرسدس‌ بنز از نسخه‌های جدید AMG GLC 63

آمریکا یکی از مهم‌ترین بازارها برای محصولات AMG مرسدس بنز محسوب می‌شود و حالا پیش از آغاز نمایشگاه خودروی نیویورک، دو نسخه‌ی استاندارد و کوپه از شاسی‌بلند GLC رونمایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، هرچند مرسدس بنز در دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد، برند AMG نیز با معرفی نسخه‌هایی قدرتمند و بهینه‌سازی شده از آن، جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروی جهان پیدا کرده است. با توجه به بازار رو به رشد شاسی‌بلندها و توجه مردم جهان و به‌خصوص کشورهای توسعه‌یافته به این کلاس، مرسدس برای حضوری باشکوه در نمایشگاه خودروی نیویورک که به‌زودی آغاز به کار می‌کند؛ جدیدترین نسخه‌های AMG GLC 63 را آماده کرده است.

هر دوی این خودروها از امکانات فنی مشابهی بهره می‌برند، در حالی‌ که با دو تیپ بدنه‌‌ی استاندارد و کوپه عرضه می‌شوند. پیشرانه‌ی جذاب ۸ سیلندر و ۴ لیتری مرسدس بنز، مجهز به توربوی دوگانه برای این مدل‌ها در نظر گرفته شده که دارای ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. برای علاقه‌مندان سرعت و خودروهای خاص، نسخه‌ی S از GLC نیز تولید می‌شود که با همین پیشرانه، قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد و فقط برای مدل کوپه قابل سفارش خواهد بود. برای اولین‌ بار در خودروهای کراس‌اوور AMG، سری جدید GLC مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته و چندکلاچه است که پیش‌تر در E63 دیده بودیم.

این خودروها همگی با سیستم دو دیفرانسیل دائمی مرسدس، موسوم به 4Matic عرضه می‌شوند که بخش اصلی توان پیشرانه را به اکسل عقب منتقل و با فناوری الکترومکانیک اختصاصی مرسدس بنز بین چرخ‌ها تقسیم می‌کند. چهار حالت رانندگی برای AMG GLC وجود دارد که شامل آرام، اسپرت، اسپرت پلاس و مستقل است، در حالی‌ که نسخه‌ی S، نوع رانندگی مسابقه‌ای (Race Mode) هم در اختیار دارد. هر دو مدل GLC با پیشرانه‌ی ۴۷۰ اسب بخاری خود می‌توانند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۹ ثانیه فراهم کنند؛ اما نسخه‌ی S کوپه، ظرف مدت ۳.۷ ثانیه به این سرعت می‌رسد.

درمقایسه با دیگر کراس‌اوورهای تولید انبوه جهان، حالا AMG GLC 63 S به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان در کلاس کراس‌اوور مطرح می‌شود؛ چرا که آلفارومئو استلویو در نسخه‌ی فول‌آپشن کوادریفوگلیو، به ۳.۹ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و پورشه‌ی ماکان توربو نیز در ۴.۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در مدل‌های جدید GLC، سیستم تعلیق و فنربندی مدرنی به کار رفته که با فناوری فنرهای پنوماتیک، فرمان‌پذیری و پایداری آن‌ را افزایش داده است. این سامانه هماهنگ با حالت‌های رانندگی آرام، اسپرت و اسپرت پلاس عمل خواهد کرد و بسته به شرایط محیط، سختی یا آرامش اتاق را تنظیم می‌کند. از سویی دیگر، سیستم کنترل کشش نیز بهینه‌سازی شده است و خصوصا رو چرخ‌های عقب، به‌خوبی گشتاور پیشرانه را مدیریت می‌کند که در مسیرهای لغزنده و هنگام خروج خودرو از پیچ‌های تند با سرعت بالا، بسیار کارآمد خواهد بود.

برای اولین بار، در خودروهای GLC از رینگ‌های جدید طرح پانامریکانا استفاده شده است که پیش‌تر در خودروی اسپرت AMG GT دیده بودیم. ظاهر نسخه‌ی AMG با مدل استانداردی که مرسدس بنز تولید می‌کند، تفاوت زیادی دارد و علاوه‌ بر رینگ‌های جدید ۱۹ و ۲۰ اینچی، با کیت بدنه‌ای حجیم‌تر از قبل، ارائه می‌شود. اگزوزهای کروم، سپرهای اسپرت و اسپویلر عقب، دیگر وجوه تمایز GLC 63 هستند. در فضای داخلی درکنار فیبر کربن، چرم بسیار مرغوب داینامیکا ساخت ایتالیا استفاده شده که با فناوری میکروفیبر، دوست‌دار طبیعت و کاملا غیرحیوانی است. این چرم نه‌تنها روی صندلی‌ها، که بخش زیادی از داشبورد و فرمان را هم با لوگوی AMG فرا می‌گیرد.

لیست کامل آپشن‌های قابل سفارش برای AMG GLC هنوز منتشر نشده است؛ اما اگزوزهای تنظیم‌شونده، پکیج سیاه (Night package) با رنگ مشکی بدنه و کابین، سپر و آینه‌بغل‌های فیبر کربن و اسپویلر قابل انتخاب خواهد بود. در فضای داخلی احتمالا ترکیب رنگ مشکی، سفید و قرمز وجود خواهد داشت که چرم کدر و متخلخل ناپا را هم شامل می‌شود. برای ردیف جلو، صندلی‌های اسپرت و مسابقه‌ای AMG هم قابل سفارش خواهند بود؛ ضمن اینکه رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچ، مختص نسخه‌ی ‌S است.

جالب است بدانید که نسخه‌ی استاندارد مرسدس GLC، اکنون با آستانه‌ی قیمت ۴۰ هزار دلار، پس از GLA با قیمت ۳۶ هزار دلار، از محصولات ارزان این برند آلمانی محسوب می‌شود. قیمت نسخه‌ی AMG با کد GLC 43، از ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود، در حالی‌ که متعلق به نسل قبل است و با پیشرانه‌ی توئین‌توربوی ۶ سیلندر و ۳ لیتری، ۳۶۲ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۷ ثانیه دارد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 745085

وب گردی

وب گردی