سامسونگ و ال جی در مجموع ۱۱ میلیارد دلار برای بازاریابی در سال ۲۰۱۶ هزینه کرده‌اند

داده‌های جدید نشان از این دارند که سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای بازاریابی محصولات  خود هزینه کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، گزارش Yonhapnews نشان از این دارد که دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در مجموع طی سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای بازاریابی محصولات خود هزینه‌ کرده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که بخش اعظمی از این بودجه‌ متعلق به سامسونگ است؛ به‌طوری‌که این کمپانی بیش از ۱۰.۲ میلیارد دلار برای تبلیغات و بازاریابی در سال ۲۰۱۶۶ خرج کرده که ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بیشتر شده است. ال‌جی الکترونیکس نیز ۱.۱ میلیارد دلار برای بازاریابی محصولاتش در سال ۲۰۱۶ هزینه کرده که بیش از ۲۱.۴ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش دارد. تحلیل‌گران معتقدند که افزایش سرمایه‌گذاری برای بازاریابی محصولات در دو کمپانی کره‌ای برگرفته از سیاست‌های این دو غول فناوری است؛ چرا که ال‌جی درصدد فروش بیشتر لوازم خانگی و سامسونگ در پی افزایش تمرکز بر گوشی‌های هوشمند بوده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ اجبارا به دلیل مشکل گلکسی نوت ۷ و نیاز به تبلیغات بیشتر گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، هزینه‌های بازاریابی را افزایش داد. سامسونگ پس از رونمایی از گلکسی نوت ۷ و تحمل فشارها به دلیل خدشه‌دار شدن برندش، مجبور شد هزینه تبلیغاتی بیشتری صرف سایر گوشی‌های هوشمند کند تا از این طریق بتوانند ضرر و زیان تحمیل‌شده را جبران کند. سامسونگ همچنین بخشی از هزینه‌های بازاریابی خود را معطوف به ترمیم وجهه‌ی برند خود به دلیل مشکل آخرین نسل فبلتش کرد.

ال‌جی امیدوار است جی ۶، پرچم‌دار جدید این کمپانی بتواند عملکرد ضعیف جی ۵، پرچم‌دار ماژولار سال گذشته‌ی این کمپانی را جبران کند. با توجه به انتظارات بالای هر دو کمپانی کره‌ای از پرچم‌داران نسل جدید و همچنین وجود سایر تولیدکنندگان که اتفاقا محصولات درخوری نیز رونمایی کرده‌اند یا در دست توسعه دارند؛ احتمالا باید شاهد افزایش هزینه‌های بازاریابی این دو کمپانی به دلیل رقابت شدید باشیم.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 745133

وب گردی

وب گردی