خط تولید سمند در سمنان با حضور رییس جمهوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد

خط تولید خودروی سمند واقع در شهرک صنعتی سمنان روز پنجشنبه با حضور رییس جمهوری افتتاح و عملیات اجرایی بخش‌های بدنه و رنگ این واحد تولیدی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ اولین خط تولیدات ایران خودرو با سرمایه گذاری و مدیریت بخش خصوصی، در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و عمل به سیاست های اصل 44 قانون اساسی، در سال 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' با حضور رییس جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری پس از صدور فرمان افتتاح این مجتمع صنعتی از بخش‌های مختلف آن، بازدید کرد.
خط تولید سمند در سمنان که با تلاش مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است، صبح پنجشنبه و در جریان سفر دکتر روحانی به این استان، با حضور وزیر صنعت معدن تجارت، استاندار سمنان و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو رسما آغاز به کار کرد.
این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو در 2 بخش 'خدمات فنی-مهندسی' و 'سفارش کار' فعال و وارد چرخه اقتصادی، تولیدی و اشتغال کشور شد.
با بهره برداری ازگام( فاز) اول این خط تولید، 150 نفر به شکل مستقیم مشغول کار خواهند شد و با راه اندازی فازهای بعدی و تکمیل زنجیره تولید این مجموعه، برای بیش از 1500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
صنایع اتومبیل سازی فردا با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث شده است.
همچنین با حضور دکتر روحانی عملیات فاز دوم این مجتمع ، برای ساخت سالنهای تولید بدنه و رنگ خودرو آغاز شد.
در آئین افتتاح این واحد تولیدی در سمنان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
در سفر امروز رئیس جمهوری به سمنان که چهارمین سفر استانی دکتر روحانی در سال 96 است، 18 طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس، بهره برداری و احداث اجرایی آنها آغاز می شود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخایر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 745165

وب گردی

وب گردی