طلای جهانی به مرز ۱۲۶۰ دلار صعود کرد

طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و ریسک‌گریزی فزاینده سرمایه گذاران در آستانه دیدار رهبران چین و آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا بدون تغییر بود و در ۱۲۵۴.۰۶ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن حداکثر یک درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۰.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۹.۹۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافته و در ۱۲۴۸.۵۰ دلار بسته شده بود.

سرمایه‌گذاران در آستانه دیدار میان دونالد ترامپ و شی جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین که اواخر روز پنج‌شنبه انجام می‌شود، محتاط مانده‌اند. مواضع تجاری ترامپ علیه چین و آزمایشهای موشکی کره شمالی ممکن است به التهابات موجود افزوده و سرمایه گذاران را به سوی طلا جذب کند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا به دلیل ریسک‌گریزی و همچنین اُفت دلار در برابر ین، تا حدودی با افزایش تقاضای خرید روبرو شده، اما این فلز زرد موفق نشده است به بالای متوسط حرکت ۲۰۰ روزه صعود کند و روشن است که حرکت قیمت این فلز تحت تاثیر دلار آمریکا قرار دارد. بنابراین به نظر می‌رسد طلا در کوتاه‌مدت نیروی حرکت افزایشی خود را از دست خواهد داد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، در معاملات روز پنج‌شنبه بازار آسیا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۰۰.۴۷۰ واحد ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار گزارش نشست مارس بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد بیشتر سیاستگذاران این بانک بر این باورند که بانک مرکزی باید اقداماتی برای کاهش ۴.۵ تریلیون دلار ترازنامه خود تا اواخر سال میلادی جاری و تا زمانی که آمار اقتصادی مثبت مانده است، انجام دهد.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: سقوط بازارهای سهام که تحت تاثیر لحن مثبت بانک مرکزی برای افزایش نرخ‌های بهره بود، از طلا حمایت کرد و احتمالا کمک می‌کند این فلز به بالای متوسط حرکت ۲۰۰ روزه صعود کند. همچنین مجموعه‌ای از رویدادهای ژئوپلیتیکی نیز به همراه انتخابات آتی فرانسه همچنان از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن پشتیبانی می‌کند.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۸.۸ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۸.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۵۳.۷۵ دلار معامله شد. در حالی که هر اونس پالادیوم به ۸۱۵.۷۰ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در دو سال گذشته بود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 745184

وب گردی

وب گردی